کرسی‌های نظریه پردازی علوم انسانی در دانشگاه فرهنگیان تقویت می‌شود

کرسی‌های نظریه پردازی علوم انسانی در دانشگاه فرهنگیان تقویت می‌شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان گفت: کرسی‌های نظریه پردازی علوم انسانی در دانشگاه فرهنگیان تقویت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام سید امین‌الله دادگر ظهر امروز در افتتاحیه نخستین همایش کشوری تربیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و جایگاه و اقتضائات در تربیت معلم اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان با ماموریتی ویژه فعالیت خود را در کشور انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم به افق مد نظر خود در این زمینه دست پیدا کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری همواره سرلوحه فعالیت‌ها قرار دارد بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان تلاش می‌کند تا در زمینه تعلیم و تربیت اسلامی این سرلوحه و منشور را در دستور کار خود قرار دهد.

دادگر افزود: تمدن نوین اسلامی در بطن و کانون فرمایشات مقام معظم رهبری قرار دارد و هدفگذاری لازم برای دستیابی به این مسئله در کرسی‌های دانشگاهی کشور باید صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: در تحقق تمدن نوین اسلامی، چهار گام اصلی باید مکمل یکدیگر باشند، انقلاب اسلامی در این زمینه نخستین و محکم ترین قدم را برداشت و پس از آن نیز شاهد شکل گیری نظام اسلامی بودیم که به عنوان مکمل برای انقلاب اسلامی عمل کرد و در گام بعدی نیز باید دولت اسلامی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه دولت اسلامی نیازمند کادرسازی براساس نیروهای معتقد به مبانی فرهنگی انجام می‌شود خاطرنشان کرد: علاوه بر این باید برای گام نهایی که همان جامعه اسلامی است برنامه ریزی مناسب انجام شود.

دادگر با اشاره به برنامه ریزی در دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم کرسی‌های نظریه پردازی در این دانشگاه گسترش پیدا کند و از این طریق بتوانیم این دانشگاه را به عنوان قطب علوم تربیتی کشور معرفی کنیم.

وی افزود: مشکلاتی در حوزه فرهنگی وجود دارد که تلاش می‌کنیم از طریق نیروی توانمند انسانی خود این مسائل را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon