۸۰ هزار کودک دچار سوءتغذیه در کشور شناسایی شدند

80 هزار کودک دچار سوءتغذیه در کشور شناسایی شدند

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل بهداشت و بیمه‌های کمیته امداد گفت: ۸۰ هزار کودک دچار سوءتغذیه در کشور شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ناصر ایروانی‌منش در نشست خبری امروز سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: 20 هزار بیمار صعب الاعلاج تحت پوشش کمیته امداد هستند و تعداد بیماران سرطانی تحت پوشش نیز 4 برابر از حد معمول کشوری بالاتر است که در برخی استانها به 16 برابر نیز می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه خدمات بیمه‌ای در کمیته امداد با سرانه‌ای معادل نصف سرانه سایر خدمات بیمه‌ای انجام می‌شود، تصریح کرد: امسال تعداد بیماران سرطانی نسبت به سال گذشته افزایش داشته ضمن اینکه ما هزینه فرآیند شیمی‌درمانی و هزینه‌های جاری این بیماران را پرداخت می‌کنیم.

مدیر کل بهداشت و بیمه‌های کمیته امداد افزود: 80 هزار کودک دچار سوءتغذیه در کشور شناسایی شدند که 20 درصد آنها تحت پوشش کمیته امداد بوده و ماهانه سبد غذایی دریافت می‌کنند؛ بیشترین تعداد کودکان دچار سوءتغذیه با رقم 16 هزار در استان سیستان و بلوچستان هستند و استان بعدی کرمان با 9 هزار کودک دچار سوءتغذیه شناسایی شده است.

همچنین در این نشست قادر صمدی مدیر کل دفتر امور مهندسی و تأمین مسکن کمیته امداد نیز اظهار داشت: از ابتدای فعالیت این دفتر تاکنون 238 هزار واحد مسکونی و در 9 ماهه ابتدای امسال نیز 10 هزار و 700 واحد مسکونی به مددجویان تحویل شده است ضمن اینکه 25 هزار واحد نیز در حال اتمام است. 

وی ادامه داد: برای برخی واحدها خدمات تعمیق، تکمیل و نصب انشعاب داشتیم و 60 واحد خانه بهداشت نیز در تعدادی از روستاها با همکاری وزارت بهداشت در ایام دهه فجر افتتاح شد. 

انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon