مراکز سازماندهی معتادان خیابانی در بافت فرهنگی شیراز تعطیل شد


مراکز سازماندهی معتادان خیابانی در بافت فرهنگی شیراز تعطیل شد

خبرگزاری تسنیم: مراکز سازماندهی معتادان خیابانی (DIC ) در بافت فرهنگی شیراز با دستور بهزیستی این شهر تعطیل شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حمید آزرمی، مدیر بهزیستی شیراز، بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراکز سازماندهی معتادان خیابانی (DIC) با هدف پیشگیری و کاهش اعتیاد برپا می‌شوند اما اگر قرار باشد سبب نارضایتی مردم ساکن در محله‌های این مراکز شود باید تعطیل شود.

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز با بیان اینکه وجود مراکز DIC در بافت فرهنگی و تاریخی شیراز مدت‌زمانی است که موجب اعتراض مردم این محلات شده است گفت: بسیاری از دلسوزان و بزرگان شهر نیز در این مدت تذکراتی را داده بودند و خواستار حفظ جایگاه بافت فرهنگی شدند.

آزرمی با بیان اینکه این مراکز اگرچه تأثیرات پیشگیرانه خوبی دارند اما بالطبع رضایت مردمی که در اطراف این مراکز ساکن هستند نیز مهم است تصریح کرد: وجود این مراکز در محله سنگ سیاه موجب اعتراضات مردمی شده بود که این مباحث را امروز با حضور در محله بررسی کردیم.

رئیس سازمان بهزیستی شهرستان شیراز با بیان اینکه در بازدید امروز و صحبت با اهالی محله مقرر شد مراکز DIC در این محله تعطیل شوند عنوان کرد: این تعطیلی از امروز صورت گرفته است تا تصمیمی برای انتقال محل مراکز اتخاذ شود.

آزرمی با اشاره به اینکه مکان‌یابی برای مراکز و استقرار این اماکن در محلی دیگر نیازمند تعامل دستگاه‌های مختلف است گفت: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در کلان‌شهر شیراز که دغدغه تمام شهروندان است موضوع اعتیاد است که تمام دستگاه‌های متولی و فرهنگی باید در این موضوع تعامل داشته باشند و اگر دستگاه‌های متولی همکاری داشته باشند می‌توانیم مکانی تازه برای این مراکز ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon