بیش از ۱۸۱ هزار تن ورق خودرو در شهرستان بروجن تولید می‌شود

بیش از 181 هزار تن ورق خودرو در شهرستان بروجن تولید می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۱۸۱ هزار تن ورق خودرو در شهرستان بروجن تولید می‌شود.

اصغر اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در بروجن، اظهار داشت: امسال 181 هزار و 118 تن ورق خودرو در مجتمع ورق خودرو گالوانیزه چهارمحال و بختیاری تولید شده است.
وی افزود: این میزان ورق گالوانیزه تولید شده در مقایسه با مدت مشابه پارسال 7 درصد افزایش داشته است.

مدیر عامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: این میزان تولید محصول خودرو در بخش صنعتی و بازارهای داخلی به ویژه کارخانه های سایپا و ایران خودرو به فروش رسیده است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید سالانه ورق خودرو در این مجتمع 400 هزار تن است که در حال حاضر، حدود 2 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم در مجتمع ورق گالوانیزه خودروی خاورمیانه فعالیت می‌کنند.

وی گفت: پیش‌بینی تولید این واحد صنعتی 300 هزار تن در سال در نظر گرفته شد که با تنفیذ قرارداد به 400 هزار تن در سال توسعه داده شد.

مدیر عامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ورق گالوانیزه تولیدی این شرکت جایگزین ورق‌های وارداتی فعلی مصرفی در صنایع ساخت بدنه خودرو می‌شود که با ویژگی‌های عدم خوردگی و مقاومت بالا در برابر علت‌های گوناگون فرسودگی از قبیل نمک‌های محلول در آب، آلودگی هوا، رطوبت و سایر مواد خورنده بوده و بدین وسیله بدنه اتومبیل‌های تولید شده با این گونه ورق دوام و پایداری بسیار بالاتری را داد.

اسماعیلی افزود: مواد اولیه ورودی به کارخانه از انواع ورق‌های سرد نورد شده با کیفیت بسیار بالا در نظر گرفته شده که مطابق با آخرین دستاورد‌های تکنولوژی روز جهان است و این مواد در شرکت فولاد مبارکه تولید و جهت استفاده به این کارخانه منتقل می‌شود و در صورت نیاز بیشتر مواد اولیه را می‌توان از تولیدات دیگر صنایع داخلی و یا تولیدات کشورهای خارج وارد نمود.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های ورق تولیدی می‌توان به فرم‌پذیری بسیار بالا، مقاومت در عین نازکی، صافی فوق العاده بالا و رنگ‌پذیری بسیار خوب آنها اشاره نمود.

اسماعیلی افزود: با تولید این ورق در کشور، قیمت تمام شده این محصول در بازار نسبت به قیمت مشابه خارجی و وارداتی کاهش چشمگیری داشته و در جهت متعادل نمودن قیمت تمام شده خودرو در ایران نقش به‌سزایی دارد.

مدیر عامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، گفت: حمل و نقل مواد اولیه از محل تولید به کارخانه و نیز محصول از کارخانه تا محل مصرف در حال حاضر از طریق شبکه مواصلاتی جاده‌ای موجود، میسر بوده و نظر به صنعتی شدن منطقه و احداث کارخانه سیمان در مجاورت این واحد صنعتی و صنایع آتی با پیش‌بینی اتصال خط ریلی، امکانات آسان‌تری را در راستای حمل و نقل و ترانزیت در منطقه ایجاد می‌کند.

وی افزود: با توجه به امکان اتصال به شبکه ریلی که مطالعات آن انجام شده هزینه‌های حمل و نقل به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش و نهایتاً قیمت محصول تمام شده به صورت مقایسه ای در بازار جهانی فعلی قابل رقابت با نمونه‌های مشابه است.

اسماعیلی بیان کرد: از آنجایی که صنایع فولاد به عنوان صنایع مادر همواره در پیشرفت و توسعه اقتصادی مناطق محل تاسیس تأثیر به سزایی دارد، پیش‌بینی می‌گردد که با احداث این کارخانه، با توجه به سطح فن‌آوری توسعه‌ی چشمگیری در صنعت منطقه مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: مجتمع ورق خودروی گالوانیزه استان سال 88 در منطقه صنعتی سفید دشت بروجن به بهره‌برداری رسیده است.

کارخانه تولید ورق گالوانیزه، ویژه استفاده در صنعت ساخت بدنه خودرو در چهارمحال و بختیاری در منطقه سفید دشت از توابع شهرستان بروجن احداث شده است. جهت اجرای واحد صنعتی، زمینی به مساحت 150 هکتار در حاشیه جاده شهرکرد به بروجن در نظر گرفته شده است که از نظر جغرافیایی در 32 درجه و 10 دقیقه‌ عرض شمالی و 51 درجه و 10 دقیقه‌ی طول شرقی و به فاصله‌ای حدود 28 کیلومتر از شهرستان بروجن و 34 کیلومتر از شهرکرد واقع شده است. ارتفاع محل کارخانه از سطح دریا حدود 2200 متر است. این ناحیه از نظر آب و هوایی در منطقه نیمه مرطوب معتدل بازمــستان‌های ســـرد و در خط بارندگی 300 میلی‌متر در سال قرار دارد .

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon