نخست وزیر پاکستان وارد عربستان شد

نخست وزیر پاکستان وارد عربستان شد

خبرگزاری تسنیم: نخست وزیر پاکستان با دعوت ویژه‌ پادشاه جدید عربستان سعودی لحظاتی قبل برای دیدار سه روزه وارد ریاض شد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه جدید عربستان با ارسال دعوتنامه‌ای از «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان خواست تا از ریاض دیدن کند.

نخست وزیر پاکستان لحظاتی قبل برای بازدید سه روزه وارد عربستان شد.

قابل ذکر است که نخست وزیر پاکستان برای نخستین بار بطور رسمی از عربستان دیدن می‌کند و سفرهای گذشته نوازشریف غیر رسمی بوده‌‌اند.

گفتنی است که نخست وزیر پاکستان در ملاقات با پادشاه عربستان در مورد اوضاع منطقه، همکاری دو جانبه، نابودی تروریسم و افراط‌گرایی در پاکستان، عملیات نظامی ارتش این کشور علیه تروریست‌ها و بویژه کمک‌های مالی به مدارس پاکستان گفت‌وگو خواهند کرد.

براساس منابع پاکستانی، نخست وزیر این کشور از دولت عربستان تقاضا کرده که کمک‌های مالی به مدارس پاکستانی توسط دولت این کشور ارائه شود.

گفته می‌شود که نواز شریف همراه با «شهباز شریف» سر وزیر ایالت «پنجاب»، «اسحاق دار» وزیر خزانه داری، «طارق فاطمی» و «عرفان صدیقی» معاونین ویژه نخست وزیر وارد ریاض خواهد شد.

نخست وزیر پاکستان طی بازدید خود از عربستان حج نیز بجا می‌آورد.

عربستان در حالی از نخست‌وزیر پاکستان دعوت کرده است که در هفته‌های گذشته به صورت بی‌سابقه‌ای مقامات ریاض به دلیل حمایت‌های مالی از مدارس و گروه‌های افراطی پاکستان مورد انتقاد شدید شهروندان و سیاستمداران این کشور قرار گرفته‌اند.

عربستان تاکنون مشخص نکرده که محور گفت‌وگوی مقامات دو کشور پاکستان و عربستان چیست اما کارشناسان سیاست خارجی این کشور معتقدند که مقامات پاکستانی در مورد اتهامات و انتقادات موجود از حمایت عربستان از مدارس و گروه‌های افراطی نگران هستند.

سفارت عربستان در اسلام‌آباد مدتی پیش سعی کرد تا کشورش را از این اتهامات مبرا سازد اما بین وزارت امور خارجه پاکستان و سفارت عربستان چالش ایجاد شده است.

کارشناسان پاکستانی بر این باورند که عربستان سعودی جهت تقابل با برنامه هسته‌ای ایران بیش از پیش نیازمند کمک پاکستان است و به همین دلیل نواز شریف را به ریاض فراخوانده است.

بر اساس منابع سفارتی، عربستان سعودی بیش از پیش نیازمند کمک پاکستان برای رقابت با ایران است و ریاض نیز می‌خواهد تعهدات خود را در این خصوص به اسلام‌آباد یادآوری کند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان