۲۵ درصد سالمندان کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند‌


25 درصد سالمندان کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند‌

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته امداد کشور گفت: ۲۵ درصد سالمندان کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، کنگره سالمندی و سلامت با حضور رئیس کمیته امداد کشور پیش از ظهر امروز در شیراز آغاز به کار کرد.

حسین انواری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در آئین افتتاح این کنگره با بیان اینکه یک میلیون و 500 هزار سالمند یعنی حدود 40 درصد کل مددجویان کمیته امداد کشور تحت پوشش خدمات مستمر این نهاد هستند اظهار داشت: این تعداد حدود 25 درصد کل سالمندان کشور را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه دوران سالمندی دورانی است که برای هر انسانی قابل درک است، اظهار داشت: تغییرات جسمی و سنی تغییراتی است که برای تمام بشر رخ می‌دهد و در دوران سالمندی نه‌تنها مشکلات جسمی بلکه مشکلات روانی نیز برای افراد ایجاد می‌شود.

انواری سالمندان را استوانه‌های محکمی در خانواده‌ها دانست و بیان کرد: بسیاری از ناهنجاری‌های خانواده می‌تواند به دست این عزیزان برطرف شود زیرا ستون محکمی برای خانواده‌ها هستند.

راه‌اندازی مرکز طب سالمندی در فارس

محمدهادی ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رئیس کنگره سالمندی و سلامت در این آئین اظهار داشت: در چند سال گذشته رویکرد جامعه نسبت به سالمندان بسیار بهتر شده است.

وی با بیان اینکه در عرصه خدمت‌رسانی و سلامت سالمندان اقدامات ارزنده‌ای انجام شده است، افزود: در دنیا تا سال 2050 جمعیت سالمندان به 2 میلیارد نفر سالمند می‌رسد و در حال حاضر 8 درصد جمعیت ایران را سالمندان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه یکی از موارد لازم در حوزه سلامت سالمندان حضور دستیار برای پزشکان سالمندان است، عنوان کرد: در این زمینه نیز برنامه‌ریزی شده و خدمت به مردم به‌ویژه بزرگان کشور افتخاری برای ماست.

لزوم توجه به مسائل روحی و روانی سالمندان

سیّد محمد احمدی، استاندار فارس، نیز در این کنگره با بیان اینکه سالمندان دایره‌المعارف تجربه‌های گران‌سنگی هستند که به سادگی به دست بشر نمی‌رسد، اظهار داشت: سالمندان در جامعه جایگاه ارزنده‌ای دارند و گرانبهاترین گنجینه‌های ما هستند که باید قدرشان را بدانیم و باید در سطح جامعه بزرگ و گرامی داشته شوند.

وی با اشاره به اینکه اخلاق اسلامی به تمام زوایای تربیت انسانی توجه دارد، گفت: نباید در جامعه به‌گونه ای رفتار کرد که سالمندان احساس پوچی کنند و فکر کنند که به حساب نمی‌آیند.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه باید به مسائل روحی و روانی سالمندان در جامعه توجه شود، خاطرنشان کرد: باید سالمندان را وارد مشورت‌های کوچک و بزرگ کرد و باید برای مدیریت روح و روان سالمندان برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon