طرح سامانه هواشناسی کشاورزی در ۳۸ نقطه کشور اجرا می‌شود


طرح سامانه هواشناسی کشاورزی در 38 نقطه کشور اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: دبیر اجرایی طرح ترویج هواشنایی کشاورزی ( تهک) در کشور گفت: طرح سامانه ترویج هواشناسی کشاورزی در ۳۸ مرکز ترویج هواشناسی کشور در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ابراهیم اسعدی‌اسکویی ظهر امروز در نخستین همایش هم‌اندیشی ترویج  هواشناسی کشاورزی در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بررسی راهکارهای بهتر اجرا شدن طرح کشوری تهک در گیلان، اظهار داشت: در حال حاضر این طرح در 38 مرکز ترویج هواشناسی کشور در حال اجرا است.

وی شناسای کاربر، نیازسنجی در بخش کشاورزی و ظرفیت‌سازی را از جمله اهداف اجرای این طرح دانست و افزود: در این طرح با تشکیل کارگروه‌های مختلف کشاورزی، آمار و اطلاعات و پیش بینی هوای استان‌ها به صورت روزانه در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود.

دبیر اجرای طرح تهک در کشور گفت: هواشناسی کشاورزی با یاری تولیدکنندگان بخش کشاورزی نقش مهمی در بهبود تولید محصولات کشاورزی و غذایی و تأمین امنیت غذایی کشور دارد.

در این همایش رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه همکاری جهاد کشاورزی با متخصصین هواشناسی یکی از عوامل مؤثر در رونق بخشیدن به کشاورزی استان است، اظهار داشت: اجرای کامل طرح تهک سبب می‌شود به راحتی وضعیت هوای استان را از طریق پیامک به کشاورزان اطلاع دهیم و از بروز خسارت جلوگیری کنیم.

علیرضا شعبان‌نژاد افزود: در صدد هستیم با همکاری بیشتر و استفاده درست از اطلاعات هواشناسی چالش‌های پیش روی کشاورزی استان را به فرصت تبدیل کنیم و در این راستا باید ارتباط دو سویه‌ای بین کشاورز و ادارات مربوط برقرار شود.

در ادامه بهمن کمانگر مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه مرکز تحقیقات هواشناسی کشاورزی در گیلان از سال 67 راه‌اندزی شده است، گفت: در سال 91-92 مجموع خسارت وارد شده به بخش‌های مختلف کشاورزی 340 میلیارد ریال بوده است که با اجرای این طرح در تلاش هستیم این آمار را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon