نخستین همایش بحران آب در اسدآباد برگزار می‌شود


نخستین همایش بحران آب در اسدآباد برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس جهاد کشاورزی اسدآباد گفت: نخستین همایش بحران آب باهدف ارائه راهکار برای مصرف بهینه آب ۲۰ اسفندماه با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران کشوری در اسدآباد برگزار می‌شود.

ناصر فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اسدآباد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش را بررسی علل تشدید بحران آب و ارائه راهکار برای مقابله با آن است که این همایش 20 اسفندماه در سالن سید جمال‌الدین اسدآبادی اسدآباد برگزار می‌شود.

وی افزود: بحران آب و پیامدهای آن، عوامل به وجود آورنده بحران آب، راهکارهای مقابله با بحران آب در بخش کشاورزی، مناطق روستایی و شهری و نقش آموزش‌وپرورش، خانواده و رسانه در مقابله با بحران آب ازجمله محورهای این همایش است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد عنوان کرد: این همایش‌ها با حضور اغلب کشاورزان برگزار می‌شود تا با صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی آشنا شوند و خانواده‌های خود را نیز با وضعیت کنونی بحران آب آشنا کنند.

وی اظهار داشت: اهمیت آب و بحث صرفه‌جویی در منابع آب یکی از مباحث جدی و چالشی در سطح کشور است و ضرورت بحث آب و مدیریت آب یک اصل است که در جهاد کشاورزی با انجام طرح‌های آبیاری بارانی به آن پرداخته‌شده است.

فتاحی تصریح کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با توجه به بحران آب در این شهرستان در این زمینه ورود پیداکرده و مسائلی که در ارتباط با مدیریت بحران آب است و اطلاعات لازم را به کشاورزان داده می‌شود.

وی بابیان اینکه در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب نیازمند برنامه‌ریزی جدی است چراکه 90 درصد از آب تولیدی در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، اعلام کرد: جهاد کشاورزی با اجرای بیش از 11 هزار هکتار آبیاری بارانی توانسته است به‌خوبی در مصرف آب صرفه‌جویی کند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد ابراز کرد: همایش بحران آب با حضور مسئولان، اساتید، کارشناسان، کشاورزان و علاقه‌مندان 20  اسفندماه امسال در سالن آمفی‌تئاتر اداره ارشاد اسلامی برگزار می‎شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon