۱۷ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد در استان زنجان ایجاد شد


17 مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد در استان زنجان ایجاد شد

خبرگزاری تسنیم: معاون کمیته امداد استان زنجان از برگزاری جشن بزرگ نیکوکاری در سطح این استان خبر داد و گفت: ۱۷ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد و محلات در استان زنجان ایجاد شد.

رضا حسنلو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار داشت: در تلاشیم امسال جشن نیکوکاری محله محور شود و با شناسایی ظرفیت‌ها و توانایی‌های هر یک از محلات به سمت و سوی حمایت از نیازمندان رود.

وی با اشاره به اینکه محله محور شدن مراکز نیکوکاری سبب تسریع در انجام عمل خیراندیشانه می‌شود، گفت: هدف از محله محور و مسجد محور شدن مراکز نیکوکاری احیای کارکردهای اجتماعی مساجد است.

معاون کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه امروزه بعضا مسئولیت‌های اجتماعی به سمت کمرنگ شدن پیش می‌رود، ابراز کرد: با آگاه سازی و ایجاد فرهنگ نوع دوستی و افزایش روحیه همدلی با حفظ عزت و کرامت افراد نیازمند حمایت‌های لازم از این قشر از جامعه به عمل می‌آید.

وی افزود: اگر در هریک از محلات خویشاوندان و همسایگان به یکدیگر کمک کنند و نیازهای مالی یکدیگر برطرف سازند می‌توان گفت که توانسته‌ایم در راستای احیای مسئولیت‌های اجتماعی گامی مؤثر برداریم.

حسنلو با بیان اینکه مشارکت مردم استان زنجان در جشن نیکوکاری ستودنی است، عنوان کرد: تاسیس کمیته امداد با نام امام(ره) به عنوان دومین نهاد تشکیل شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اهمیت و ارزش نیکوکاری و حمایت از افراد نیازمند را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع در راستای نهادینه سازی احسان و نیکوکاری در جامعه خاطرنشان کرد: جشن نیکوکاری امسال با شعار طرح اکرام فاطمی و شور نیکوکاری به مدت سه روز در سراسر استان زنجان اجرا می‌شود.

معاون کمیته امداد استان زنجان بیان کرد: با هدف فرهنگسازی احسان و نیکوکاری روز چهارشنبه جشن نیکوکاری با همکاری آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزی در همه مدارس استان زنجان برگزار شده است.

وی عنوان کرد: روز پنجشنبه مراسم ملی معنوی جشن نیکوکاری در سطح میدان‌ها و معابر شهرها و نیز در روز جمعه این جشن در ستادهای نماز جمعه در استان زنجان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon