تاج: با سرمربی پیشین تیم امید تفاهم داشتیم و به مجموعه فعلی امیدواریم

تاج: با سرمربی پیشین تیم امید تفاهم داشتیم و به مجموعه فعلی امیدواریم

خبرگزاری تسنیم: مراسم رونمایی از سامانه مخابراتی سازمان لیگ فوتبال ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مراسم رونمایی از سامانه مخابراتی سازمان لیگ با نام 6090 در محل سازمان لیگ با حضور مهدی تاج رئیس این سازمان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم تاج اظهار داشت: سامانه 6090 به عنوان سامانه رسمی سازمان لیگ محسوب می‌شود و قابلیت منحصر به فردی در ارسال اس ام اس و ام ام اس دارد.

وی افزود: امیدواریم با این سامانه سازمان لیگ بیشتر به سمت حرفه‌ای شدن برود و بتواند جریان‌سازی کند.

تاج در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی در مورد تعیین وضعیت هفته بیست و سوم لیگ برتر با توجه به شرایط تیم امید،گفت: روز گذشته نشستی با خاکپور، مایلی کهن و کاشانی داشتم و چند ساعت جدول تمام هفته‌های لیگ را بررسی کردیم. به هر صورت برنامه یک ساله دارای محاسن و معایبی است که گاهی پیش می‌آید.

رئیس سازمان لیگ یادآور شد: ما طبق تقویم خود فیفادی‌ها را در اختیار کی‌روش گذاشته بودیم و تنها یک فیفادی‌ را از سرمربی تیم ملی گرفتیم و به جای آن از 10 روز قبل از جام ملت‌ها بازیکنان را در اختیار کی‌روش قرار دادیم.

تاج تأکید کرد: ما با سرمربی قبلی تیم امید تفاهم داشتیم اما تیم امید دستخوش تغییر شد. اکنون هم قرار است شنبه جلسه‌ای با حضور کیومرث هاشمی و مسئولان تیم امید در کمیته المپیک داشته باشیم. تاکنون برنامه 3 بازی هفته بیست‌ و سوم را تغییر داده‌ایم اما دوستان خواهان تغییر کلی برنامه این هفته هستند.

وی ادامه داد: تاکنون نتوانسته‌ایم این تغییر را انجام دهیم. باز هم شنبه جلسه خواهیم داشت و نقطه نظرات را خواهیم شنید، البته باید بگویم که من به این تیم امید بسیار امیدوارم و معتقدم مجموعه فعلی توانایی بردن تیم به المپیک را دارد.

رئیس سازمان لیگ در پاسخ به سوالی درمورد انتخاب دادکان به عنوان مدیر برتر ورزشی، گفت: ارزیابی من از دادکان مثبت است اما نمی‌دانم این عنوان در چه قالبی داده شده است.

وی در مورد بحث حق پخش تلویزیونی و اعتراض مالی برخی باشگاه‌ها، گفت: طبق قوانین و مقررات روابط سازمان لیگ با باشگاه‌ها مشخص است و کسی حق رسانه‌ای کردن آن را ندارد، حتی اگر در مورد داوری ایرادی باشد باید باشگاه‌ها آن را مکتوب بنویسند و ظرف 48 ساعت به سازمان لیگ اطلاع دهند و کسی حق رسانه‌ای کردن آن را ندارد.

تاج خاطرنشان کرد: سازمان لیگ از محل تبلیغات محیطی بیش از سال گذشته درآمد داشته و باید بگویم این رقم حتی از 18.5 میلیارد هم بیشتر بوده  و به یک و نیم میلیارد رسیده و حال بخواهیم این رقم را برای هر باشگاه یک میلیارد قرار دهیم، 16 میلیارد می‌شوند، ضمن اینکه ما امسال نزدیک به 10 میلیارد پول به داوران داده‌ایم. بنابرین سازمان لیگ با تنگدستی در حال اداره امور است.

رئیس سازمان لیگ افزود: در مورد حق پخش هم همه تلاش‌مان را کردیم. حتی من با لاریجانی شخصاً صحبت کردم و با جهانگیری معاون اول نیز تماس داشتیم. به هر صورت وزیر ورزش صحبتی با سرافراز رئیس صدا و سیما انجام داده و او هم قول داده که مشکل را حل کند.

وی تصریح کرد: قرار بود اوایل اسفند حق پخش واریز شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده البته مشکلات مالی صدا و سیما را هم می‌دانیم که کارمندان آنها دو سه ماه است حقوق نگرفته‌اند و باید این موضوع را با تعامل حل کنیم.

تاج بار دیگر با اشاره به اینکه مدیران باشگاه‌ها نباید درباره مسائل مالی مربوط میان آنها و سازمان لیگ صحبت رسانه‌ای انجام دهند، گفت: طبق قوانین 80 درصد درآمدهای لیگ به باشگاه‌ها، 10 درصد به فدراسیون 5 درصد به هیئت استانی میزبان و 5 درصد به سازمان لیگ اختصاص پیدا می‌کند. همین جا هم از مدیران مالی تمامی باشگاه‌ها می‌خواهیم تا شنبه به سازمان لیگ بیایند تا صورت های مالی را در اختیارشان قررار دهیم. ما به غیر از یک باشگاه به هیچ مجموعه دیگری بدهکار نیستیم.

وی یادآور شد: می‌دانیم که مشکلات باشگاه‌ها زیاد است و اداره باشگاه‌ها با این شرایط سخت است. مدیران استقلال و پرسپولیس قهرمان هستند که با این وضعیت باشگاه‌های خود را اداره می‌کنند اما ما برای همین 2 باشگاه باید برای هر دیدار 70 میلیون به ورزشگاه آزادی بدهیم. کافی است 16 دیدار را حساب کنید تا ببینید چقدر می‌شود.

رئیس سازمان لیگ تصریح کرد: سال گذشته این موقع ما 20 میلیارد تومان حق پخش گرفته بودیم اما امسال هیچ رقمی دریافت نکرده‌ایم.

تاج در ادامه از قرارداد سازمان لیگ ایران با کشور ژاپن خبر داد و گفت: طبق قرارداده خواهرخواندگی میان 2 کشور از این به بعد باشگاه‌های ایرانی می‌توانند فراتر از 4 سهمیه خارجی خود بازیکن ژاپنی جذب کنند و همین شرایط برای بازیکنان ایرانی در لیگ ژاپن هم وجود دارد.

وی افزود: استاندارد فوتبال آسیا لیگ ژاپن است و به همین دلیل این قرارداد میان سازمان لیگ ایران و ژاپن بسته شد.

رئیس سازمان لیگ گفت: در بحث جوانان هم تصمیم گرفتیم تا از این پس در رده بازیکنان زیر 23 سال دو بار فرصت نقل و انتقالات را برای آنها درنظر بگیریم و چرخش بازیکنان زیر 23 سال در لیگ برتر بیشتر شود.

تاج گفت: در سامانه 6090 تمام باشگاه‌ها سرکد مخصوص خودشان را دارند و می‌توانند از این سرکد اخبار اختصاصی‌شان را ارسال کنند.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon