دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در نیمروز برگزار شد

دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در نیمروز برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: فرماندار نیمروز گفت: با حضور مسئولان استانی و محلی و جمعی از خیرین مدرسه‌ساز، دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان نیمروز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نیمروز، امروز دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس آموزش وپرورش نیمروز و معاون اداره‌کل نوسازی مدارس استان، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش  و پرورش استان و جمعی از خیرین منطقه در این شهرستان برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش نیمروز در این مراسم با تقدیر از خیرین مدرسه‌ساز که از سراسر کشور در این مراسم حضور یافته‌اند، به مسائل و مشکلات فضاهای آموزشی منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: مشکلات فضاهای آموزشی منطقه را به صورت مستند تصویری برای خیرین حاضر به نمایش درآورده‌ایم تا با عمق محرومیت‌های منطقه آشنایی پیدا کنند.

احمد امیرشاهی افزود: در حال حاضر 10 هزار دانش‌آموز شهرستان در 93 فضای آموزشی به صورت دو شیفت به امر تحصیل مشغول هستند.

وی با بیان اینکه با کمبود 4 واحد آموزشی در شهرستان مواجه‌ایم، گفت: 15 مدرسه 40 ساله در شهرستان وجود دارد که نیاز به نوسازی دارند.

رئیس آموزش و پرورش نیمروز تصریح کرد: 50 درصد از ساخت و سازها، نوسازی‌ها و محوطه سازی‌ها در 6 ماهه اخیر به همت خیرین در منطقه انجام شده است.

امیرشاهی افزود: نبود مدارس مناسب و سالن‌های ورزشی نشان دهنده عمق محرومیت در این منطقه است.

محمدهادی چاری کارشناس مسئول مشارکت‌های مردمی آموزش وپرورش نیمروز نیز در این مراسم گفت: هم‌اندیشی مسائل کمی و کیفی آموزش و پرورش و بهره‌وری از نظرات گوناگون مسئولان و خیرین برای برطرف کردن موانع موجود در امر تحصیل و آموزش، تقدیر از خیرینی که تاکنون آموزش و پرورش را حمایت کرده‌اند و شناسایی دانش‌آموزانی که به دلیل ناتوانی مالی از تحصیل بازمانده‌اند، از اهداف برگزاری این همایش است.

امام جمعه نیمروز هم در این همایش با اشاره به اهمیت انفاق در اسلام و تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: روایات زیادی از ائمه نقل شده است که نشانگر اهمیت انفاق در اسلام است لذا صفات برجسته مومنین این است که انفاق کردن را وظیفه خود بدانند.

حجت‌الاسلام محمد راشکی افزود: زمانی که فردی از دنیا می‌رود تمام اعمال او بسته می‌شود مگر صدقه‌ای که در جریان باشد، صدقه جاری شامل مدرسه یا بیمارستان تا زمانی که مورد استفاده قرار گیرد ثوابش در پرونده آنها ثبت می‌شود.

فرماندار نیمروز نیز به بودجه‌های تخصیصی سال 92 و 93 در شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان نیمروز دو سال است که از بخش به شهرستان تبدیل شده است و مدیران و کارشناسان شهرستان اعتبارات تخصیصی را تقسیم کرده‌اند به طوری که در سال 92 اعتباری بالغ بر7 میلیارد تومان برای تعمیرات مدارس شهرستان اختصاص یافت.

تقی طاهری افزود: در سال 93 نیز از اعتبارات اختصاصی، مبلغ یک میلیارد تومان برای تعمیر و نوسازی مدارس در شهرستان نیمروز تخصیص داده شد.

مهدی اربابی معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان هم با ارائه گزارشی از پروژه‌هایی که توسط خیرین و مشارکت‌های آنان در سال 93 انجام شده، گفت: در سال93، 70 پروژه در سطح استان به همت خیرین با اعتبار بالغ بر 10 میلیارد تومان ساخته و در اختیار عموم قرار گرفته است.

در پایان مراسم، دهمرده یکی از خیرین منطقه 30 میلیون ریال، فرماندار نیمروز 10 میلیون ریال و فرمانده سپاه نیمروز مبلغ 50 میلیون ریال و فلاح شهرکی از دیگر خیرین 10 میلیون ریال به جشنواره خیرین مدرسه‌ساز نیمروز کمک کردند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon