طرح بانک‌داری اسلامی در کشور اجرایی شود


طرح بانک‌داری اسلامی در کشور اجرایی شود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت بوشهر گفت: اکنون بانک‌داری در کشور میراث‌دار رژیم گذشته که برگرفته از بانک‌داری غرب است اجرا می‌شود که برای جلوگیری از فسادها لازم است طرح بانک‌داری اسلامی در کشور اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به اینکه ربا خواری در اسلام به عنوان فعل حرام از آن یاد می‌شود اظهار داشت: در آموزه‌های اسلامی به شدت رباخواری نکوهش شده و رباخوار و ربادهنده گناه‌کار محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت حوزه ربا جامعه و شخص را به نابودی می‌کشاند تصریح کرد: تلاش برای تأمین نیازهای مردم مطابق با شرع و قانون سبب ایجاد امنیت اجتماعی در جامعه می‌شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به اینکه بانک‌‌داری در کشورمنطبق با قانون شرع نیست افزود: باید بانک‌داری در کشور قابل قبول مراجع دین باشدو قراردادهای آن بر مبنای قانون اسلام تنظیم شود.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به اینکه بانک‌داری درکشور دارای اشکالات فراوانی است بیان کرد: آن چیزی که در بانک‌های ما صورت می‌گیرد بانک‌داری وارداتی است.

دشتی با بیان اینکه در بانک‌داری باید عقود اسلامی بر مبنای قانون شرع اسلام اجرایی شود گفت: بانک‌داران در کشور با هیچ کدام از عقود اسلامی آشنا نیستند و تنها به سود و منفعت بانک می‌اندیشند و هیچ اطلاعی از نوع معامله آن ندارند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه رواج فساد در جامعه ناشی از بانک‌داری غیر اسلامی است تاکید کرد: اکنون بانک‌داری در کشور میراث‌دار رژیم گذشته که برگرفته از بانک‌داری غرب است که اجرا می‌شود و برای جلوگیری از فسادها لازم است طرح بانک‌داری اسلامی در کشور اجرایی شود.

امام جمعه موقت بوشهر، افزود: ادامه دهنده این روش بانک‌داری رایج شدن فسادها در ابعاد گوناگون است.

دشتی با بیان اینکه بانک‌های کمپانی تجاری نیستند بیان کرد: اگر بانک‌ها در قالب کمپانی‌های تجاری و اقتصادی می‌خواهند فعالیت کنند باید عنوان خود را تغییر دهند تا مردم بدانند به چه شکل با طرف مورد هدف معامله کنند.

وی، با گرامیداشت روز درختکاری گفت: جامعه جهانی هر چه به سمت دو سوی صنعت پیشرفت کند طبیعت فراموش می‌شود و این در حالی است که اسلام به حفظ طبیعت و سبز کردن طبیعت و درختکاری قداست خاصی دارد.

خطیب نمار جمعه بوشهر تاکید کرد: کشت درخت و نهال به عنوان باقیات و صالحات است و همه موظف هستند در این امر مهم و سرسبز کردن طبیعت بکوشند.

وی با بیان اینکه درختکاری همه باید به آن توجه جدی داشته باشند بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) همیشه به کاشت نهال و پرورش آن سفارش بسیاری داشته‌اند.

امام جمعه موقت بوشهر، با گرامیداشت 19 بهمن سالروز شهادت سید جمال‌الدین اسدآبادی گفت: وی انسانی فرهیخته‌ای بود که خدمات زیادی به اسلام  کرده که جایگاه ویژه‌ای در کشور و جهان اسلام دارد.

دشتی گفت: در 160 اخیر آن چیزی که سبب گسترش اسلام در جهان شده رویکرد دینی سیدجمال الدین اسدآبادی بود که سبب بیداری اسلامی در مبارزه با استعمار و استبداد شد.

وی، وحدت، اعتماد و توجه ویژه به مردم و عدالت گستری را عامل مهم گسترش اسلام دانست و گفت: اسدآبادی این عناصر را از عوامل مهم موفقیت خود در بیداری اسلامی در جهان می‌داند.

  انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon