روزمرگیِ مدیریتی مانع اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است

روزمرگیِ مدیریتی مانع اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری تسنیم: استادیار دانشگاه ایلام با بیان اینکه بدنه دولت به ویژه بخش‌های تصمیم‌گیر آن زیاد با مقوله اقتصاد مقاومتی آشنا نیست گفت: اصلی‌ترین مانع اجرا شدن سیاست‌‌های اقتصاد مقاومتی روزمرگی در برنامه‌های مدیریتی است.

عبدالله شایان زینیوند در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این سؤال که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در یک سال گذشته چه مقدار اجرایی شده است تصریح کرد:عملکردها خیلی مثبت نبود؛ در واقع در بخش اجرایی فعالیت مشهودی در این راستا صورت نگرفته است.

وی در مورد موانع بر سر را اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: اصلی ترین مانع روزمرگی در برنامه‌های مدیریتی است؛ برای حل این مشکل نیاز است که نهادی از سازمانهای اجرایی بابت عملکردشان در راستای اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پاسخ بخواهد.

وی توضیح داد: در واقع یک نهاد بین بخشی و فراقوه‌ای متشکل از دولت، مجلس، بخش‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی نیاز است تا برای این مسیر برنامه تهیه کند کرد تا امیدوار به نتیجه بود.

این نهاد فراقوه‌ای باید به صورت مستقل شکل بگیرد به گونه‌ای که علاوه بر پاسخگو بودن دستگاه‌های اجرایی به آن، قادر به ارائه راهکاربه این دستگاه‌ها هم باشد. در واقع نباید دولت در این زمینه تعیین کننده باشد.

این استادیار دانشگاه ایلام با تأکید بر این که باید وظایف تقسیم‌بندی شود گفت: انگار بدنه دولت به بخش تصمیم‌گیری آن زیاد با مقوله سیاست‌های اقتصاد مقاومتی آشنا نیست. البته برگزاری دوره‌هایی برای بدنه دولت در این زمینه شاید بتواند راه‌ گشا باشد.

شایان با تأکید بر اینکه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیازمند زمان است گفت: البته در این زمینه نبود مدیریت منسجم هم کاملا محسوس است. مسیر نیازمند نقشه است تا موفقیت افزایش یابد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه