۸ درصد رانندگان در جاده‌ها تخلف داشته‌اند؛ «واژگونی» عامل ۴۲ درصد از حوادث رانندگی


8 درصد رانندگان در جاده‌ها تخلف داشته‌اند؛ «واژگونی» عامل 42 درصد از حوادث رانندگی

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس راهور ناجا از بیش از ۱۳۵ میلیون مورد ثبت خودروهای عبوری از جاده‌های کشور در اجرای طرح نوروزی ترافیکی ‌خبر داد و گفت: ۴۲ درصد از حوادث رانندگی در کشور از نوع واژگونی است.

سردار اسکندر مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرمسار، اظهار داشت: با این آمار می‌توان گفت که به‌طور میانگین، هر خودرو در کشور حدود 9 بار در دوربین‌های ما رصد شده است.

وی افزود: بر این اساس و از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون 92 درصد از رانندگان قانون‌مدار بوده و به قوانین توجه داشته‌اند و تنها هشت درصد از رانندگان عبوری از جاده‌های کشور تخلف داشته‌اند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه بیش از 200 هزار کیلومتر جاده در کشور وجود دارد تصریح کرد: 42 درصد از حوادث رانندگی در کشور از نوع واژگونی است.

سردار مؤمنی بابیان اینکه تنها 900 کیلومتر از 200 هزار کیلومتر جاده‌های کشور در مسیر تهران ـ مشهد است، خاطرنشان کرد: درحالی‌که محور تهران ـ مشهد کمتر از نیم درصد از جاده‌های کشور را تشکیل می‌دهد؛ اما 16 درصد از آمار واژگونی کل کشور در این محور رخ می‌دهد.

به گفته وی، بیش از 73 درصد از حوادث ترافیکی در محور تهران ـ مشهد از نوع واژگونی است که این مهم ضرورت توجه به ایجاد کمپ‌های استراحت را بیشتر نمایان می‌کند.

رئیس پلیس راهور ناجا یکنواختی مسیر، کویری بودن و تعداد کم استراحتگاه‌ها در محور تهران‌ ـ مشهد را از علت‌های این آمار واژگونی در این محور عنوان کرد.

سردار مؤمنی از مسئولان مرتبط با ادارات راه و شهرسازی در این مسیر خواست تا با کمک مسئولان استانی به فکر ایجاد استراحتگاه در این محور باشند.

محور مهم میامی ـ سبزوار ازجمله محورهایی بود که سردار مؤمنی بر ایجاد استراحتگاه در آن تأکید کرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon