کارخانه تولید کود کمپوست در مرکز دفن پسماند شهری اراک ایجاد می‌شود


کارخانه تولید کود کمپوست در مرکز دفن پسماند شهری اراک ایجاد می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون خدمات شهری شهردار اراک گفت: کارخانه تولید کمپوست در مرکز دفن پسماند شهری اراک با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال اعتبار ایجاد می‌شود.

مرادعلی عباسی درگفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اینکه پسماندها بعد از تفکیک و جداسازی به کود تبدیل می‌شود اظهار داشت: کودهایی که در این بخش و از تفکیک زباله‌ها به دست می‌آید باید گرانوله شود تا بتواند در کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: این کارخانه نیز با مشارکت بخش خصوصی احداث و تجهیز می‌شود که دراین راستا نیز بخش خصوصی ورود کرده و مبلغ مورد نیاز که 10 میلیارد ریال بوده توسط این بخش تامین می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار اراک تصریح کرد: این کود می‌تواند در کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد و هیچ گونه ضرری برای محصولات کشاورزی و مصرف کنندگان این محصولات نداشته باشد.

عباسی با اشاره به اینکه این استان دارای ظرفیت کشاورزی بسیار خوبی بوده گفت: تولید این کود در رشد و توسعه کشاورزی استان و نیز به دنبال آن رونق اقتصادی بسیار مهم بوده که شهرداری با این مهم تلاش داشته تا در این راستا بتواند گام‌های تاثیرگذاری را بردارد.

وی افزود: تولید این کود علاوه بر استفاده در بخش کشاورزی نیز می‌تواند در رشد و توسعه فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد که این مهم نیز اگر گسترش پیدا کند می‌تواند در کاهش آلودگی هوا بسیار مهم و تاثیر گذار باشد.

کارخانه تولید صنایع جانبی در فاز سوم مرکز دفن پسماند شهری ایجاد می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداریبا اشاره به اینکه مرکز دفن پسماندهای شهری با ایجاد و راه‌اندازی این 3 فاز در راستای اشتغالزایی نیز بسیار مهم و تاثیرگذار است گفت: کارخانه تولید صنایع جانبی در فاز سوم مرکز دفن پسماند شهری با مشارکت بخش خصوصی با اعتبار 80 میلیارد ریال ایجاد می‌شود.

عباسی خاطرنشان کرد: با راه‌ندازی فاز سوم در این بخش می‌توانیم صنایع جانبی بازیافت زباله‌هایی را که در سطح شهر جمعآوری می‌شود را داشته باشیم.

وی افزود: تفکیک از مبداء، کارخانه تولید کارتن، پلاستیک و موارد مشابه در اینجا با مشارکت بخش خصوصی و با اعتبار 80 میلیارد ریال نیز محقق می‌شود که بخش خصوصی سرمایه‌گذاری در این بخش را نیز انجام داده که این مهم با همکاری سازمان پسماند نیز انجام شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک تصریح کرد: سازمان پسماند با مشارکت بخش خصوصی ساماندهی این بخش را به طور کامل انجام داده که با راه‌اندازی این مهم دیگر دفن پسماند را نداریمو این پسماندها مدیریت می‌شوند.

عباسی با اشاره به اینکه برخی از ضایعات قابلیت بازیافت را ندارند گفت: این پسماندها آلودگی نیز ندارند و حجم بسیار کمی را دارند که باید تلاش شود تا با یک روش مهندسی و بهداشتی دفن انجام شود و کارشناسان باید در این راستا ورود کنند و گام بردارند.

وی افزود: بعد از فعال سازی این 3 فاز پسماندهایی را که در دوران گذشته دفن شده را استحصال می‌کنیم که با آن نیز 2 کار می‌توان انجام داد پسماندهایی که یک جا و عمقی بوده را به منظور استحصال انرژی بوده که گاز این بخش را این گونه می‌توانیم تا حد زیادی تامین کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک تصریح کرد: در بخش دیگر می‌توانیم پسماندها را استحصال و سرند کنیم و به عنوان کود در فضای سبز استفاده کنیم و از آلودگی زمین نیز با این اقدام جلوگیری می‌شود و با این اقدام می‌توانیم در راستای حفظ و نگهداری زمین گام برداریم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon