آبشار یاسوج؛ جلوه‌ای از طبیعت زیبای کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر

آبشار یاسوج؛ جلوه‌ای از طبیعت زیبای کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر

خبرگزاری تسنیم: آبشار یاسوج، نمایش جلوه‌ای از طبیعت زیباو بکر استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، در شمال خاوری و در فاصله سه کیلومتری شهر یاسوج پس از عبور از حاشیه درختان و باغ های سرسبز سیب، گردو، بلوط و چنار به آبشاری می‌رسیم که سرچشمه‌های زلال آن از دل کوه‌های سربه فلک کشیده زاگرس جوشیده و با جاری شدن بر سینه سنگی سبتر کوهستان جلوه‌هایی از طبیعت زیبای استان کهگیلویه و بویراحمد را به نمایش می‌گذارد.   

 

در طول مسیر تا پای آبشار تفرجگاهی شکیل و زیبا و هماهنگ با طبیعت منطقه احداث شده است و زیبایی ویژه‌ای به این مکان بخشیده است.

در حاشیه همین تفرجگاه، آلاچیق‌های زیبایی جهت استراحت و پذیرای مدعوین برپا شده است که هرگوشه آن جلوه‌ای از فرهنگ و هنر بومی سنتی استان کهگیلویه و بویراحمد دارد.

این آبشار که ارتفاع آن تقریباً به طول 10 متر است به همراه پارک جنگلی که در حاشیه آن قرار دارد همه ساله پذیرای مهمانان و مسافران زیادی است که از صفا و طراوت باغ‌ها و گل‌های معطر اطراف آن و همچنین آب و هوای طبیعی و سالم آن بهره می‌برند.

باید گفت یاسوج پایتخت طبیعت ایران زمین ، آبشاری را میزبانی می‌کند که ترنم زلال چشمه هایش خواب را از چشم ها می‌رباید.

چشم‌انداز این آبشار نهرهای آب در بستر مارپیچ ، باغ های میوه ، مراتع سرسبز و پراز گلهای رنگارنگ است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌سازد.

اینجا جوشش چشمه از دل پر سخاوت صخره‌‌ها تصویری مناسب از همزیستی و صمیمیت است.

درختان کهن و سر به آسمان سائیده، سایه ساری بس دوست داشتنی را به مسافران تقدیم میکند، ریزش اب از میان صخره ها و از ارتفاع چند متری چتری از ذرات لطیف آب را بر سر زائرانش باز کرده است.

اینجا باید گوش جان را به نغمه های دل انگیز جویباران و پرندگان سپرد و اینجا شادی در دفتر خاطرات ماندگار می شود.

سفر به این بهشت زمینی سفر به لبخند آبی ست که بر لبان صخره ها و سنگ ها جاری است.اهالی این منطقه هر وقت که دست بدهد به دامان این آبشار پناه میبرند و از صفای باغ های اطراف و آب و هوای مساعدش بهره می برند.

زیبایی این منطقه در بهار و تابستان وصف ناپذیر است وجود گونه های مختلف پرندگان و انواع گلهای زیبای پیرامون آن این آبشار را به یکی از جاذبه های توریستی مهم استان و ایران تبدیل کرده است.

یاسوج در کنار رودخانه بشار در تپه های متعدد در ارتفاع 1870متری از سطح دریا قرار گرفته است این شهر در منطقه اقلیم سردسیری واقع شده و دارای هوای معتدل متمایل به سرد است و به علت بارش فراوان برف و باران از منابع آب کافی برخوردار است.

این شهر با دارا بودن جاذبه های طبیعی فراوان و ظرفیت گردشگری و توریست پذیری بالایی که دارد نیازمند زیرساخت هایی برای توسعه و آبادانی است لذا با نزدیک شدن فصل بهار و ورود گردشگران و مسافران نوروزی و همچنین در راه بودن فصل تابستان این نعمت خدادادی با این همه زیبایی و طراوت با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند که نفس را در گلوی آبشار تنگ کرده است و ضربان قلبش به کندی به صدا در می آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آبشار یاسوج در 2 کیلومتری شمال این شهر واقع شده و ارتفاعی 10 متری دارد.

   

محمود باقری با اشاره به اینکه آبشار یاسوج همه سال از ابتدای سال تا اواخر مهرماه پذیرای گردشگران و مسافران است، افزود: جاده دسترسی به این آبشار آسفالت است و خدمات رفاهی لازم نیز در آن احداث شده است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon