اتحادیه اروپا نام حماس را در فهرست گروه‌های تروریستی حفظ کرد

اتحادیه اروپا نام حماس را در فهرست گروه‌های تروریستی حفظ کرد

خبرگزاری تسنیم: علی رغم اینکه دادگاهی در اروپا حکم خارج شدن نام حماس از فهرست گروه های تروریستی را صادر کرده ولی اتحادیه اروپا همچنان نام حماس را در این فهرست حفظ کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا خواستار تجدیدنظر دادگاه عالی اروپا در حکم خود مبنی بر خروج نام حماس از فهرست گروه های تروریستی شده است. دادگاه اروپا در ماه دسامبر خواستار حذف نام حماس از این فهرست برای نخستین بار از سال 2001 میلادی شده بود.

"سوزان کیفر" سخنگوی شورای اروپا در این باره در توییتر نوشت: حماس در خلال رسیدگی دادگاه به درخواست تجدیدنظر اتحادیه اروپا همچنان در فهرست گروه های تروریستی باقی خواهد ماند.

روند تجدیدنظر دادگاه اروپا احتمالا حدود یک سال و نیم به طول خواهد انجامید. البته 2 گروه دیگر نسبت به فهرست قبلی اتحادیه اروپا که در جولای 2014 میلادی منتشر شده، از این فهرست حذف شده اند. بنیاد سرزمین مقدس برای امداد و توسعه که مقام های آمریکایی آن را به تامین منابع مالی حماس متهم کرده اند و "التکفیر و الهجره " یک گروه مصری، از فهرست گروه های تروریستی حذف شده اند.

شاخه نظامی حماس در دسامبر 2001 میلادی پس از حملات 11 سپتامبر در فهرست گروه های تروریستی اتحادیه اروپا قرار گرفت. اتحادیه اروپا سپس در سال 2003 میلادی نیز شاخه سیاسی حماس را در این فهرست قرار داد.

ولی دادگاه عمومی اروپا سال گذشته حکم داد تا حماس از فهرست گروه های تروریستی اتحادیه اروپا حذف شود. اختلاف بر سر حذف نام حماس از این فهرست می تواند اقدامات اخیر اتحادیه اروپا برای ایفای نقش پررنگ تر در روند سازش خاورمیانه را با تهدید جدی روبرو کند.

حماس اعلام کرده است که رسیدگی به درخواست تجدیدنظر اتحادیه اروپا یک عمل غیر اخلاقی است. منابع مالی حماس پس از اعلام حکم ماه دسامبر، همچنان توقیف شده است.
انتهای پیام /

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان