حماس: لغو حکم صادره علیه حماس در مصر گامی مثبت است

حماس: لغو حکم صادره علیه حماس در مصر گامی مثبت است

خبرگزاری تسنیم:جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که لغو حکم صادره علیه حماس در مصر یک تحول و اقدامی مثبت است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های خبری فلسطین، سامی ابوزهری سخنگوی جنبش حماس امروز جمعه در واکنش به لغو حکم صادره علیه حماس در مصر، گفت که انصراف وکیل مصری از دادخواست خود علیه حماس یک تحول مثبت و مهم و گامی در جهت درست است.

وی ابراز امیدواری کرد که این تصمیم در روابط مصر و حماس نیز تاثیر مثبت داشته باشد و تنش بوجود آمده بین دو طرف حل و فصل شود.

ابوزهری گفت که ما امیدوار هستیم لغو این حکم تاثیر مثبت بر نقش ملی مصر در خصوص قضیه فلسطین و نوار غزه داشته و آغازی برای برقراری روابط خوب و مستحکم با مصر باشد.

وکیل حقوقی مصر از حکم قضایی صادره علیه جنبش حماس که آن را یک «سازمان تروریستی» خوانده بود، صرف نظر کرد.

یک منبع قضایی در این باره گفت که با انصراف این وکیل حقوقی از دادخواست خود، حکم صادره نیز ملغی تلقی می شود و اعتراض دولت مصر به این حکم نیز که قرار بود فردا شنبه مورد بررسی قرار گیرد، غیر قابل قبول است.

«سمیر صبری» وکیل حقوقی که علیه جنبش حماس اقامه دعوی کرده بود، اعلام کرد که از حکم صادره از دادگاه امور ضرب الاجل مبنی بر تروریستی خواندن حماس صرف نظر کرده است.

وی امروز جمعه در تشریح این تصمیم خود گفت که با این تصمیم قصد دارد هر گونه مانعی بر سر رهبران سیاسی مصر برای تکمیل نقش رهبری خود در پرونده آشتی فلسطینیان را بردارد.

وی افزود که رهبران مصر حق دارند هر تصمیمی را که مناسب و به صلاح منطقه عربی می‌دانند، اتخاذ نمایند.

دادگاه امور ضرب الاجل قاهره در تاریخ 28 فوریه (9 اسفند) گذشته طی یک حکم اولیه جنبش حماس را یک سازمان تروریستی اعلام کرد که همه گروه‌های فلسطینی آن را محکوم کرده و این حکم را «سیاسی» خواندند.

هنیه: بخشی از حقوق کارمندان غزه هفته آینده پرداخت می شود

نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" از پرداخت بخشی از حقوق کارمندان غزه در هفته آینده خبر داد.

اسماعیل هنیه در خطبه های نماز جمعه امروز تصریح کرد که پرداخت بخشی از حقوق کارمندان غزه در راستای مسئولیت پذیری حماس در قبال آنان بویژه آن دسته از کارمندانی که از سال 2007 استخدام شده اند، انجام می گیرد.

هنیه اشاره کرد که توافقی نیز به منظور تشکیل کمیته حل بحران کارمندان غزه و راه های ادغام آنان در کارمندان تشکیلات خودگردان در چارچوب برنامه زمانی مشخص حاصل شده است و دکتر زیاد ابو عمرو از جانب دولت وفاق ملی مکلف به پیگیری کارهای این کمیته خواهد بود.

وی در رابطه با معضل برق غزه نیز اظهار داشت که رژیم صهیونیستی با ایجاد یک خط لوله گاز رسانی از اراضی اشغالی به سمت نیروگاه تولید برق باریکه غزه موافقت کرده است.

هنیه تصریح کرد که دو طرح در این زمینه وجود دارد: یا اینکه این خط انتقال گاز مستقیما از شرکت گاز موجود در سواحل غزه به نیروگاه تولید برق کشیده شود، یا اینکه خط مذکور از اسرائیل و مصر و پس از آن به نیروگاه تولید برق در غزه کشیده شود.

نائب رئیس دفتر سیاسی حماس خاطر نشان کرد که هزینه این طرح به 25 میلیون دلار می رسد و قطر نیز حمایت خود از آن را اعلام کرده است.

لازم به ذکر است که جنبش حماس در جریان دیدار با رامی حمد الله نخست وزیر دولت توافق ملی بر سر تشکیل کمیته ای به منظور پیگیری بحران کارمندان غزه به توافق رسیدند.

زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در راهپیمایی کرانه باختری

نیروهای رژیم اشغالگر امروز جمعه نیز با شلیک گاز اشک آور و گلوله جنگی به سمت شرکت کنندگان در راهپیمایی هفتگی مخالفت با دیوار نژادپرستانه حایل و شهرک‌سازی در کرانه باختری، ده‌ها نفر از شهروندان و فعالان صلح را مصدوم کردند.

صدها نفر از شهروندان فلسطینی در راهپیمایی های هفتگی در روستاها و استان های کرانه باختری شرکت کردند و همچنین فعالان صلح اسرائیلی نیز در این راهپیمایی مشارکت داشته و خواستار بازپس گیری حقوق از دست رفته فلسطینیان شدند.

نیروهای اشغالگر نیز به سمت این تظاهرات کنندگان گلوله جنگی و گاز اشک آور شلیک کردند.

در راهپیمایی نعلین ده‌ها نفر از شهروندان دچار حالت خفگی شدند و در راهپیمایی کفر قدوم نیز یک جوان مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شد.

رابرت سیری: توقف شهرک سازی اسرائیل ضروری است

فرستاده سازمان ملل در امور خاورمیانه تاکید کرد که کابینه جدید اسرائیل باید تصمیمات جدی در خصوص توقف شهرک سازی در اراضی فلسطینی اتخاذ کند.

رابرت سیری طی سخنانی در نشست شورای امنیت گفت که کابینه جدید اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو باید به تعهدات خود در خصوص تشکیل دولت فلسطین پایبند باشد.

وی تصریح کرد که شهرک سازی غیر قانونی است و با راه حل تشکیل دو دولت از طریق مذاکره منافات دارد و شهرک سازی می تواند هر گونه امید به صلح را از بین ببرد.

رابرت سیری همچنین اظهار داشت که اگر کابینه جدید اسرائیل تصمیمات جدی درباره توقف شهرک سازی اتخاذ نکند، در آن صورت حتی نمی توان حداقل اعتماد را جلب کرد.

وی اشاره کرد که کابینه آتی اسرائیل بایستی فرصت را برای اثبات جدیت خود غنیمت بشمارد و به تعهدات خود در رابطه با تشکیل دولت فلسطین عمل کند.

حماس: حکم دادگاه صهیونیستی علیه شیخ صلاح، اوج نژاد پرستی است

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که دشمن صهیونیستی می خواهد با صدور این حکم ظالمانه علیه شیخ رائد صلاح رئیس جنبش اسلامی در اراضی اشغالی 48، او را از صحنه حذف کند.

حسام بدران روز گذشته در اظهاراتی در سایت رسمی جنبش حماس تصریح کرد که حکم ظالمانه دادگاه صهیونیستی علیه شیخ صلاح و متهم کردن او به تشویق به خشونت علیه این رژیم، اوج نژاد پرستی "اسرائیل" را می رساند، به گونه ای که مقامات سیاسی و نظامی و رسانه های صهیونیستی هر روزه به جوسازی ها و هجمه گسترده خود علیه عرب ها و تمامی افراد غیر یهودی ادامه می دهند.

بدران اشاره کرد که این حکم، سند افتخاری برای شیخ صلاح خواهد بود که از هیچ تلاشی برای دفاع از مسجد الاقصی و برملا کردن جنایت های رژیم صهیونیستی در تمامی عرصه ها فروگذاری نکرده است. وی تاکید کرد که چنین احکام ظالمانه ای هرگز عزم و اراده شیخ صلاح را تضعیف نمی کند و موجب تغییر آرا و مواضع وی نمی شود.

دادگاه رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، شیخ رائد صلاح رئیس جنبش اسلامی در اراضی اشغالی 48 را به 11 ماه حبس و 3 ماه حبس تعلیقی به خاطر پرونده "خطبه وادی جوز" محکوم کرد.

رژیم صهیونیستی اموال بلوکه شده فلسطینیان را تحویل می دهد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز جمعه با تحویل درآمدهای مالیاتی بلوکه شده فلسطینیان به دولت رام الله موافقت کرد.

بنیامین نتانیاهو بنا به توصیه «موشیه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت که درآمدهای مالیاتی فلسطینیان را به خزانه دولت فلسطین تحویل دهد.

نتانیاهو گفت که درآمدهای مالیاتی فلسطینیان تحویل دولت فلسطین می شود اما بدهی های فلسطینیان به شرکت برق و آب اسرائیل و هزینه های درمان فلسطینیان در بیمارستان های اسرائیل از آن کسر خواهد شد.

وی اظهار داشت که در سایه اوضاع نابسامان خاورمیانه ما باید مسئولانه رفتار کرده و با افراد افراطی با قاطعیت برخورد نماییم.

فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی به رهبران سیاسی این رژیم توصیه کرده بود که به منظور امتناع از خشم فلسطینیان، درآمدهای مالیاتی فلسطینیان را که این رژیم از چند ماه پیش بلوکه کرده بود، آزاد نمایند.

رژیم صهیونیستی طی چند ماه اخیر در واکنش به پیوستن تشکیلات خودگردان فلسطین به دادگاه بین المللی لاهه نزدیک به 2 میلیارد و نیم از درآمدهای مالیاتی فلسطینیان را بلوکه کرده بود.

مشعل: کرانه باختری را نیز همانند غزه آزاد می کنیم

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که جنبش متبوعش به راه جهاد و شهادت تا زمان آزاد سازی کرانه باختری همانند نوار غزه ادامه می‌دهد.

خالد مشعل تصریح کرد: « ای ساکنان غزه، خوب می دانیم که شما تحت محاصره هستید و از تاخیر در عملیات بازسازی و معضل کارمندان غزه رنج می برید، اما بدانید که خدا با شماست و ما نیز هر لحظه در خدمت شما هستیم و شما را تنها نمی گذاریم و قطعا پیروزی از آن ماست.»

مشعل ضمن تاکید بر اینکه غزه همواره مایه فخر و مباهات بوده، ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر محاصره ظالمانه این باریکه شکسته شده، گذرگاه ها بازگشایی و رنج و محنت های ساکنان این منطقه نیز به پایان برسد و تمامی آوارگان بتوانند به خانه های خود بازگردند.

وی اظهار داشت که همه با ذکر نام فلسطین به یاد غزه، شهید شیخ احمد یاسین و قهرمانی ها و دلاوری های قسام و دیگر گروه های مقاومت می افتند.

خالد مشعل تاکید کرد: « دوست داشتم الان در غزه بودم و در غم و شادی های مردم شریک می بودم و سفر به این باریکه آرزوی قلبی من است.»

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان