طرح ساماندهی کتابخانه‌های قزوین اجرا می‌شود


طرح ساماندهی کتابخانه‌های قزوین اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امسال طرح ساماندهی کتابخانه‌های استان قزوین اجرا می‌شود.

احمد دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، اظهار داشت: در حال حاضر نسخ خطی که در قزوین وجود دارد را به کتابخانه‌ای مجهز انتقال دادیم تا از فرسایش و نابودی این نسخ جلوگیری کنیم، زیرا نگهداری از این نسخ خطی شرایط ویژه‌ای را می‌طلبد که کتابخانه علامه رفیعی تا حدودی از این شرایط برخوردار بود.

وی افزود: همچنین بخش کودک نیز در اکثر کتابخانه‌های استان قزوین فعال شده و تعدادی از کتابخانه ها نیز در حال فضاسنجی برای آغاز به کار این بخش هستیم.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با اشاره به ساماندهی کتابخانه‌های استان قزوین بیان کرد: طرح ساماندهی کتابخانه‌های استان از سال گذشته آغاز شده که به سبب کمبود بودجه به تعویق افتاد، اما امسال با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده کتابخانه‌های استان ساماندهی می‌شوند.

دولتی با بیان اینکه در طرح ساماندهی کتابخانه‌ها، به بخش کودک و نوجوان توجه ویژه‌ای شده است، عنوان کرد: راه‌اندازی بخش کودکان در کتابخانه‌ها نیازمند تجهیزات استاندارد است که می‌توان به میز و صندلی استاندارد با جثه و سن و سال آن‌ها و قفسه کتاب متناسب با قامت کودکان اشاره کرد.

وی با تأکید بر اینکه بیشتر کتابخانه‌های استان قزوین مجهز به بخش کودک شدند، اظهار کرد: به جز کتابخانه شهر اقبالیه که این مکان متأسفانه اجاره‌ای است و امکان تجهیز شدن به بخش کودک را ندارد، تقریبا تمامی کتابخانه‌های استان قزوین به بخش کودک مجهز شده‌ است.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با بیان اینکه طرح اهدای کتاب‎های منازل به کتابخانه‌ها در استان قزوین اجرا شد، گفت: با اجرای این طرح بستر لازم برای به اشتراک گذاشتن کتاب‌ها فراهم می‌شود که این بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon