وزیر خارجه مصر: موضوع آشتی قطر و مصر در اجلاس سران عرب بررسی نشد

وزیر خارجه مصر: موضوع آشتی قطر و مصر در اجلاس سران عرب بررسی نشد

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه مصر در نشستی خبری در پایان اجلاس سران اتحادیه عرب در «شرم الشیخ»، ضمن تاکید بر حمایت کشورش از عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی یمن، افزود: موضوع آشتی قطر و مصر در این اجلاس بررسی نشده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «النشره»، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر خاطرنشان کرد چالش‌های کنونی، نظام‌های عربی و آینده امت عرب را تهدید می‌کند.

وزیر خارجه مصر که این سخنان را در کنفرانس خبری مشترک با «نبیل العربی» دبیر کل اتحادیه عرب در شرم الشیخ ایراد می‌کرد، بر حمایت از «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن تأکید کرد.

شکری خاطرنشان کرد اجلاس سران اتحادیه عرب بر بررسی اوضاع بحرانی سوریه و لیبی و نیز پیگیری تحولات فلسطین علاقه‌مند است.

شکری در بخش دیگری در این کنفرانس گفت که موضوع آشتی مصر با قطر در خلال نشست سران اتحادیه عرب در شرم الشیخ مورد بررسی قرار نگرفته است.

وی تأکید کرد «مصر گسترش و تعدد چالش‌های کنونی را درک می‌کند از این‌رو مصمم است با برادران عرب خود همکاری کند تا این اجلاس نقطه آغاز فعال‌سازی طرح عربی برای حاضر و آینده (امت عربی) باشد.»

عربستان سعودی و کشورهای متحد آن از بامداد ششم فروردین در چارچوبی ائتلافی موسوم به «طوفان قاطع» برای مقابله با پیشروی نیروهای مردمی در یمن به مداخله نظامی علیه این کشور دست زده‌اند تا انقلابیون را در مسیر تحقق اهدافشان سرکوب کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان