بشار اسد: داعش از زمان آغاز حملات هوایی آمریکا گسترش یافته است


بشار اسد: داعش از زمان آغاز حملات هوایی آمریکا گسترش یافته است

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور سوریه اظهار داشت داعش که مناطقی را در سوریه و عراق اشغال کرده است، از زمان آغاز حملات هوایی به سرکردگی آمریکا علیه این گروه تروریستی، به جذب نیرو ادامه داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «رویترز»، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در پاسخ به سؤالی درمورد حجم بهره‌برداری داعش از حملات نیروهای ائتلاف به فرماندهی آمریکا در سوریه که از سپتامبر گذشته آغاز شده است، به برنامه «60 دقیقه» شبکه خبری «سی‌بی‌اس» گفت: «در برخی موارد، از این حملات در سطح محلی استفاده می‌شود ولی به طور کلی درخصوص داعش باید گفت این گروه از زمان آغاز حملات هوایی، عملا گسترش یافته است».

اسد در این مصاحبه که عصر یکشنبه پخش شد، افزود برخی ارزیابی‌ها نشان می‌دهد داعش ماهانه یک‌هزار نیرو در سوریه جذب می‌کند.

رئیس‌جمهور سوریه خاطرنشان کرد «داعش در عراق و در لیبی در حال گسترش است و گروه‌های زیاد وابسته به القاعده با داعش بیعت کرده‌اند.»

اسد در پاسخ به این سوال که «تحت چه شرایطی حاضر به کناره‌گیری از قدرت است»، گفت: «زمانی که مورد حمایت مردم نباشم یا زمانی که نماینده منافع و ارزش‌های سوریه نباشم.»

وی در پاسخ به این سوال که «چگونه میزان حمایت سوری‌ها از خود را اندازه‌گیری می‌کند»، گفت: «اندازه‌گیری نمی‌کنم، احساس می‌کنم. من با آنها در تماس هستم.»

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی