بیش از ۸۵ هزار رأس دام سبک و سنگین در سربیشه واکسینه شدند

بیش از 85 هزار رأس دام سبک و سنگین در سربیشه واکسینه شدند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۸۵ هزار رأس دام سبک و سنگین در شهرستان سربیشه علیه بیماری تب برفکی ایمن شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا رفیعی‌پور صبح امروز در بازدید از دامداری‌های سربیشه اظهار داشت: در اجرای طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی بیش از 85 هزار راس دام سبک و 500 رأس دام سنگین این شهرستان ظرف مدت 40 روز علیه این بیماری واکسینه شدند.

وی گفت: این حجم عملیات با مشارکت 80 درصدی بخش خصوصی انجام شده که اعتبار آن از محل اعتبارات ملی پوشش بهداشتی دام‌های روستایی و عشایری سال 93 تأمین و پرداخت شده است.

رفیعی‌پور کنترل و جابه‌جایی دام و رعایت شرایط قرنطینه‌ای را از مهم‌ترین عوامل کنترل این بیماری دانست و تأکید کرد: با توجه به مرزی بودن شهرستان و خطر همیشگی ورود بیماری‌‌‌هایی مانند بروسلوز، سیاه زخم، تب برفکی و طاعون گوسفند و بز از نوار مرزی، انجام واکسیناسیون و ایمن سازی جمعیت دامی شهرستان علیه این بیماری‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی از اجرای طرح نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح تاکنون بیش از 525 مورد بازدید از مراکز یاد شده صورت گرفته و مقدار 125 کیلوگرم فرآورده غیر بهداشتی به علت عدم رعایت شرایط نگهداری و بهداشتی کشف و پس از طی مراحل قانونی معدوم شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه این طرح از اواسط اسفند ماه سال گذشته آغاز شده، افزود: نظارت و کنترل‌های بهداشتی دامپزشکی تا 15 فروردین ماه امسال ادامه دارد.

رفیعی‌پور تصریح کرد: با توجه به اهمیت سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و جلوگیری از مسمومیت‌های غذایی،کنترل و نظارت شدید بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در این ایام صورت گرفت و اکیپ‌های سیار نظارت بهداشتی دامپزشکی همه روزه از مراکز یادشده بازدید به عمل آورده و در مناسبت‌هایی نظیر ایام نوروز این نظارت‌ها در دو نوبت صبح و عصر تشدید می‌شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon