۸۹ میلیون مراجعه بیماران طی ۹ ماه در سالی که گذشت

89 میلیون مراجعه بیماران طی 9 ماه در سالی که گذشت

خبرگزاری تسنیم: از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه سال ۹۳ بالغ بر ۸۹ میلیون و ۴ هزار و ۲۵۶ مراجعه سرپایی به پزشکان و مراکز پاراکلینیکی ملکی تأمین اجتماعی در سراسر کشور صورت پذیرفته است.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد که 39 میلیون و 185 هزار و 182 مراجعه سرپایی به پزشکان در مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی در 9 ماه منتهی به آذر ماه  سال 93 انجام شده است.

همچنین بر اساس اعلام دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، 49 میلیون و 819 هزار و 74 نیز مراجعه به مراکز پاراکلینیکی ملکی تأمین اجتماعی انجام شده است.

بر این اساس این گزارش از مجموع مراجعه به پزشکان شاغل در مراکز درمانی تأمین اجتماعی، 27 میلیون و 201 هزار و 972  مراجعه به پزشکان عمومی بوده است و 9 میلیون و 774 هزار و 54  مراجعه به پزشکان متخصص انجام شده است. همچنین 2 میلیون و 209 هزار و 156  مراجعه به دندانپزشکان صورت گرفته است.

بهره‌مندی 70 درصد تهرانی‌ها از خدمات بیمه تامین اجتماعی

در این راستا محمد تقی خسروانی مقدم مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران نیز تعداد بیمه شدگان استان تهران را بیش از 8 میلیون نفر برشمرد و گفت: بیش از 70 درصد شهروندان تهرانی از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه تعداد 39 مرکز درمانی بستری و سر پایی تامین اجتماعی در تهران وجود دارد، افزود: این مراکز شامل بیمارستان‌ها، دی کلینیک‌ها و پاراکلینیک‌های تخصصی و درمانگاه‌های عمومی است.

خسروانی مقدم با اشاره به رایگان بودن ارائه خدمات در بخش ملکی سازمان تامین اجتماعی گفت: در بخش خرید خدمت، اداره کل درمان استان تهران با بیش از 7 هزار مرکز طبی و تشخیصی طرف قرارداد است.

وی سازمان تامین اجتماعی را بزرگترین خریدار و دومین تولید کننده درمان در کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: اداره کل درمان استان تهران با حدود 8 هزار نیرو، یک سوم درمان تأمین اجتماعی کل کشور را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon