عصبانیت رژیم صهیونیستی از عضویت فلسطین در دادگاه کیفری بین المللی

عصبانیت رژیم صهیونیستی از عضویت فلسطین در دادگاه کیفری بین المللی

خبرگزاری تسنیم: وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به عضویت رسمی فلسطین در دادگاه کیفری بین المللی اعلام کرد که فلسطینی‌ها شایسته عضویت در این دادگاه را ندارند، زیرا اساسا دولت فلسطین وجود ندارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری فلسطین آنلاین،  عضویت رسمی فلسطین در دادگاه کیفری بین المللی که از روز گذشته آغاز شده است، خشم و عصبانیت رژیم صهیونیستی را بر انگیخته است.

رژیم صهیونیستی در اولین واکنش رسمی خود به پیوستن فلسطین به دادگاه کیفری بین المللی اعلام کرد که فلسطینی‌ها شایستگی پیوستن به دادگاه کیفری بین المللی را ندارند و موضع اسرائیل در این زمینه همان موضع بسیاری از کشورهای دیگر همچون آمریکا و کانادا است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه تصمیم فلسطین برای پیوستن به دادگاه کیفری بین المللی به منظور انجام اقدامات ضد اسرائیلی است مدعی شد که این اقدام نوعی مانور سیاسی، منافقانه و طنز آمیز است.

این وزارت‌خانه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دادگاه کیفری بین المللی صلاحیت رسیدگی به این مورد را ندارد زیرا اساسا مطابق قوانین بین المللی دولت فلسطینی وجود ندارد بنابراین دادستان دادگاه جنایی بین المللی در این تصمیم خود به خطار رفته است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از این بیانیه مدعی شد که تشکیلات خودگردان فلسطین با مشارکت حماس ساخته شده است و حماس سازمانی تروریستی است که جنایت‌های جنگی مشابه جنایت‌های داعش را مرتکب شده است.

عضویت فلسطینی‌ها در دیوان کیفری بین‌ المللی رسما از روز گذشته (12 فروردین) آغاز شد و فلسطینی‌ها می‌توانند به صورت رسمی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام جنایت جنگی شکایت کنند.

به دست آوردن حق عضویت دیوان کیفری بین‌ المللی از سوی فلسطینی‌‌ها این امکان را می‌‌دهد تا به صورت رسمی اتهام جنایات جنگی را علیه رژیم صهیونیستی مطرح و پیگیری کنند.

فلسطینی‌‌ها شکایتی را در خصوص جنایت‌های مختلف رژیم صهیونیستی تهیه و آماده کرده‌اند، یکی از این شکایت‌ها مربوط به تجاوز اسرائیل به نوارغزه در تابستان سال 2014 است. در این تجاوز بیش از دو هزار فلسطینی شهید شدند که بنا به اعلام سازمان ملل اکثر آنها غیرنظامی بودند.

سه ماه پیش زمانی که فلسطینی‌ها درخواست عضویت در دیوان کیفیری بین المللی را داده بودند بنیامین نتانیاهو، نخست‌‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود، اجازه نمی ‌دهد پای نظامیان و افسران اسرائیلی به دادگاه بین ‌المللی کشیده شود.

آمریکا نیز تصمیم دیوان کیفری بین‌ المللی برای انجام تحقیقات اولیه درباره وقوع جنایات جنگی در اراضی فلسطینی را محکوم کرده بود.

سازمان آزادی‌بخش فلسطین پیش از این اعلام کرده بود اولین فهرست اتهامات علیه اسرائیل را  اول ماه آوریل (12 فروردین) تقدیم دادگاه جنایی بین المللی (لاهه) می‌کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان