تفاوت چادرزدن ژاپنی‌ها با ایرانی‌ها در زمان حادثه

تفاوت چادرزدن ژاپنی‌ها با ایرانی‌ها در زمان حادثه

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در ژاپن وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد مردم آموزش دیده‌اند و می‌دانند که چطور با چادر خودرو برای خود سرپناه ایجاد کنند، اما ما به‌دنبال چادر هلال احمر یا چادر دولتی می‌رویم.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در حاشیه مراسم افتتاح مرکز تاب‌آوری بحران شهر تهران و طی سخنانی در نشست درس‌های جهانی برای تاب‌آوری شهرها در برابر بحران با تأکید بر اهمیت موضوع تاب‌آوری شهرها و مفهوم گسترده آن به تغییرات جمعیتی کشور و لزوم توجه به این تغییرات در برنامه ریزی‌های مربوط به مدیریت بحران اظهار داشت: حادثه را باید باور و مدیریت بحران و پیشگیری را وارد زندگی روزمره خود کنیم، در حالی که ما نسبت به این موضوع بی‌توجهی نشان می‌دهیم، به‌عنوان مثال وقتی گردوغبار اهواز را درنوردید، همه رسانه‌ها و  مسئولان به جنب و جوش افتادند، اما بعد از فروکش کردن گرد و غبار دیگر خبری نشد، البته سازمان مدیریت بحران کشور دارد این مسئله را دنبال می‌کند.

نجار افزود: در ژاپن وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد مردم آموزش دیده‌اند و می‌دانند که چطور با چادر خودرو برای خود سرپناه ایجاد کنند، اما ما به‌دنبال چادر هلال احمر یا چادر دولتی می‌رویم و بعد هم آن‌قدر این موضوعات را بزرگ می‌کنیم که اصل موضوع فراموش می‌شود.

معاون وزیر کشور گفت: موضوع تاب‌آوری شهرها به‌خصوص در تهران که بیشترین  جمعیت شهری را در خود جای داده است، حائز اهمیت است و ما باید تلاش کنیم تا بتوانیم خود را در مقابل حوادث ایمن کنیم.

نجار یادآور شد: از وقوع حادثه نمی‌توانیم جلوگیری کنیم، ولی می‌توان با تدبیر، تلاش، اندیشه و به‌کارگیری دانش در همه ابعاد و جلب مشارکت مردم، جامعه‌ای ایمن بسازیم و خسارات ناشی از حوادث را کم کنیم.

وی افزود: در موضوع تاب‌آوری شهرها با مشارکت عمومی و حمایت ستادی تلاش می‌کنیم تا شهرهای‌مان را ایمن‌تر و آماده‌تر کنیم. در حال حاضر کیفیت ساخت و سازها نسبت به گذشته با رعایت استانداردها و نظارت‌های دقیق‌تر بهتر شده است و این روند باید گسترش یابد.

نجار با تقدیر از اقدامات سازمان مدیریت بحران شهر تهران به‌ویژه در دوره مدیریت جدید خاطرنشان کرد: دولت و شهرداری تهران هر دو به موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده توجه دارند و در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است. تاکنون قریب به یک‌میلیون و 700 واحد روستایی در کشور بازسازی و نوسازی شده و سالیانه نوسازی 200هزار واحد دیگر نیز در دستور کار دولت است که این روند ادامه دارد.

به گزارش سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مرکز تاب‌آوری بحران شهر تهران که با هدف کمک به کاهش خطرپذیری و مدیریت بحران در سطح محلی، ملی، منطقه‌ای و بین المللی طراحی شده است با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و جمعی از مسئولان و متخصصان این حوزه افتتاح شد.

انتهای پیام/*

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon