مرکز درمان سرطان در قزوین احداث می‌شود


مرکز درمان سرطان در قزوین احداث می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مرکز درمان سرطان در قزوین احداث می‌شود و این پروژه حدود دو سال به طول می‌انجامد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، منوچهر مهرام ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه که در سالن جلسات علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: رادیوتراپی و شیمی درمانی یکی از معضلات درمانی استان قزوین است که با احداث مرکز سرطان در استان این مشکل برطرف می‌شود.

وی افزود: آمار واقعی این بیماران که نیاز به شیمی درمانی و رادیوتراپی دارند، بیش از این‌ها است و در راستای رفع مشکلاتی که بیماران سرطانی برای درمان بیماری خود با آن روبه‌رو هستند، مرکز سرطان در بیمارستان ولایت قزوین احداث می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به این موضوع که در ساخت مرکز درمان سرطان یک خیر نقش دارد، بیان کرد: یک خیر قبول کرده است که ساختمان این مرکز را با هزینه‌های شخصی خود احداث کند و در حال حاضر تمامی نقشه‌کشی‌ها و بررسی‌های لازم برای ساخت این مرکز تکمیل شده است و فقط نیاز به یک تأییدیه‌ نهایی دارد.

مهرام با اشاره به دستگاه‌هایی که قرار است برای درمان بیماری سرطان در این مرکز تعبیه شود، تصریح کرد: دستگاه‌های رادیوتراپی و شیمی درمانی با بررسی‌ها و نظارت‌های طولانی مدت انتخاب شده است و این دستگاه‌های درمانی جزو بهترین و گران‌ترین لوازم درمانی هستند.

وی با بیان قیمت دستگاه‌هایی که در این مرکز به کارگیری می‌شود، عنوان کرد: دستگاهی که با ارز مرجع قرار است خریداری شود، هرکدام 14 میلیارد تومان است که برای این مرکز دو دستگاه پیش‌بینی شده و به طور کلی 18 میلیارد تومان برای احداث این مرکز در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: در رابطه با احداث مرکز درمان وزیر بهداشت و اعضای وزارت بهداشت همکاری‌های مناسبی تاکنون انجام داده‌اند و و این پروژه دو تا دو و نیم سال به طول می انجامد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon