تسهیلات و یارانه ویژه اجرای طرح‌های آبیاری مدرن ارائه می‌شود‌


تسهیلات و یارانه ویژه اجرای طرح‌های آبیاری مدرن ارائه می‌شود‌

خبرگزاری تسنیم: معاون ‌وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین از جمله قطره‌ای و تحت فشار تسهیلات و یارانه دولتی اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، محمدعلی طهماسبی عصر امروز در بازدید از باغات شهرستان گرمی، اظهار داشت: برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین از جمله قطره‌ای و تحت فشار تسهیلات و یارانه اختصاص می‌یابد تا شاهد توسعه و گسترش استفاده کشاورزان و باغداران از این طرح‌ها باشیم.

وی با اشاره به تولید سالانه 16 میلیون تن محصولات باغی در کشور بیان کرد: استان اردبیل یکی از مناطق مهم در تولید میوه به شمار می‌رود که در این زمینه از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالایی برخوردار بوده که در زمینه توسعه و باروری این ظرفیت‌ها باید تلاش و جدیت شود.

طهماسبی با بیان اینکه شهرستان گرمی یکی از مستعدترین مناطق باغبانی کشور به شمار می‌رود، گفت: این منطقه از جمله مناطق بکر و دارای ظرفیت‌های بالا در حوزه باغبانی بوده که نویدبخش تبدیل این منطقه به یکی از قطب‌های مهم باغداری کشور در آینده است.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های منطقه در حوزه باغبانی باید بر روی انتخاب پایه، انتخاب رقم براساس مطالعات علمی و تکنولوژی از بابت پایلوت کار شود تا در آینده از این استعدادها و توانمندی‌ها به نحو شایسته و مفید بهره‌برداری شود.

وی افزود: این منطقه از نظر اقلیمی، میزان آب و به ویژه آمادگی مسئولان و مردم دارای شرایط لازم برای توسعه باغبانی بوده که تلاش می‌کنیم با توجه به این امر از این استعدادها و قابلیت‌ها در راستای توسعه باغات و توسعه منطقه استفاده کنیم.

طهماسبی توسعه طرح‌های آبیاری نوین را یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در توسعه باغات منطقه دانست و گفت: این کار ثمرات بسیار بالایی برای کشاورزان و باغداران منطقه داشته و در کنار مصرف کم آب منجر به افزایش تولیدات کشاورزان می‌شود که باید در این زمینه آگاهی‌های لازم به این افراد داده شود.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: با هدف توسعه این نوع روش‌های آبیاری در سطح باغات منطقه دولت نیز با ارائه یارانه و تسهیلات ویژه از این طرح‌های حمایت می‌کند که کشاورزان می‌توانند از این فرصت مناسب برای توسعه این طرح‌ها استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: امیدواریم با بکارگیری روش‌های نوین آبیاری در سطح باغات منطقه و استفاده از اقلام مناسب باغی شاهد باغاتی پربار و پرثمر در منطقه بوده و بتوانیم مردم را از فواید و ثمرات آن بهره‌مند کنیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon