اصلاح بافت فرسوده قزوین سبب کاهش آسیب‌های زلزله می‌شود


اصلاح بافت فرسوده قزوین سبب کاهش آسیب‌های زلزله می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل راه و شهرسازی قزوین گفت: اصلاح بافت فرسوده در قزوین می‌تواند بسیاری از خطرات احتمالی زلزله در قزوین را کاهش دهد.

حامد مانی فر گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از قزوین، با اشاره به این نکته که اصلاح بافت فرسوده در قزوین می‌تواند بسیاری از خطرات احتمالی زلزله در استان قزوین را کاهش دهد، اظهار داشت: اصلاح بافت فرسوده باید در اولویت برنامه  مقابله با زلزله قرار گیرد.

وی افزود: بافت فرسوده شهر قزوین سبب شده تا شهر قزوین یکی از نقاط حساس در برابر زلزله به شمار رود، از این رو اگر طرح‌هایی به منظور اصلاح بافت فرسوده در شهر قزوین اجرایی نشود میتواند آسیب‌های جبران ناپذیری را به جامعه وارد کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با بیان این نکته امروزه وقوع زلزله در کشور به ویژه استان قزوین گریزناپذیر است، عنوان کرد: محور اصلی ساختمان سازی در استان قزوین باید به سمت‌و‌سوی مقاوم سازی سوق داده شود، اگر بتوانیم بناهای مقاوم را در استان قزوین احداث کنیم بسیاری از دغدغه‌ و آسیب‌های زلزله برطرف می‌شود.

وی اصلاح الگوهای باوری اجتماعی را مهم‌ترین رکن در کنترل آسیب‌های زلزله  دانسته و تاکید کرد: تا زمانی که جامعه خطرات ناشی از زلزله را باور نکنند، نمی‌توان تغییری در ساختار شهری و ساخت‌وسازهای آن وارد کرد، چرا که کشور ما از جمله کشورهای زلزله‌خیز به شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: تغییر نگرش مردم جامعه  می‌تواند بسیاری از آسیب‌های زلزله را کاهش دهد، امروزه برخی از افراد برای کاهش هزینه‌های ساخت‌و‌ساز از بسیاری از نکات ایمنی آن چشم‌پوشی می‌کنند در حالی که این امر خطرات بسیاری را برای جامعه به همراه دارد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon