سومین جشنواره اتفاق در کشور برگزار می‌شود


سومین جشنواره اتفاق در کشور برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: سومین جشنواره اتفاق و دوسالانه ارزیابی و رتبه‎بندی سازمان‎های مردم نهاد جوانان سراسر کشور امسال برگزار می‌شود.

رضا حجتی در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: به منظور ‌توجه به حوزه جوانان، وزارت ورزش و جوانان رشد کمی و کیفی سازمان‎های مردم نهاد حوزه جوانان را در دستور کار خود قرار داده است و از طرفی توانمندسازی سمن‌ها با برگزاری دوره‌های آموزشی نیز در رشد کیفی بسیار اثربخش است.

وی گفت: اکنون 500 سازمان مردم نهاد در سراسر کشور در حوزه جوانان فعالیت دارند که در سال 92 تنها 200 سمن در این حوزه فعال بودند که با تقویت و نیازسنجی سمن‎های جوانان با رشد قابل توجهی روبه‌رو شدند.

حجتی درباره احیای سازمان ملی جوانان بیان کرد: احیای این سازمان نیاز به مصوبه مجلس و نظر دولت دارد؛ در این راستا تا پایان دولت تدبیر و امید، حوزه جوانان فعالیت خود را در ورزات ورزش و جوانان ادامه می‌دهد.

وی افزایش مشارکت‌های اجتماعی در حوزه سازمان‌های مردم نهاد، ازدواج آسان و آگاهانه، برگزاری دوره‌های توانمندسازی سمن‌ها را از مهمترین اولویت‌های امسال در حوزه جوانان برشمرد و افزود: امسال در هر ماه یک دوره آموزشی توانمندسازی ویژه دبیران سمن‎ها برگزار می‌شود که نخستین دوباره با عنوان کسب و کار اجتماعی و کارآفرینی اجتماعی اردیبهشت امسال و تابستان نیز همدان میزبان برگزاری یک دوره ملی است.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان از برگزاری جشنواره اتفاق خبر داد و گفت: امسال سومین دوره جشنواره ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان سراسر کشور (اتفاق) و دوسالانه ارزیابی و رتبه‎بندی سازمان‎های مردم نهاد برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در ارزیابی سازمان‎های مردم نهاد شاخص‌های مختلف و متفاوتی مدنظر قرار می‌گیرد که بیشتر به تعداد افراد تحت پوشش سمن‎ها، گستره فعالیت، برنامه‌ها و طرح‌های اجرا شده و میزان اثرگذاری بر جامعه توجه می‌شود. ر این راستا مرحله استانی نیمه نخست امسال برگزار می‎شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon