امکانات لازم برای برگزاری اعتکاف در استان بوشهر فراهم شود


امکانات لازم برای برگزاری اعتکاف در استان بوشهر فراهم شود

خبرگزاری تسنیم: معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: باید با استفاده از تجربیات گذشته در فراهم شدن امکانات لازم و هر چه بهتر و باشکوه‌تر برگزار کردن فریضه الهی اعتکاف تلاش شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، فتح الله حقیقی ظهر امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی با تبریک ایام ماه رجب این ماه را فرصت ناب خودسازی و تهذیب نفس دانست و اظهار داشت: انسان باید از فرصت ماه‌های رجب، شعبان و رمضان در راستای تهذیب نفس و تکامل معنوی خویش بهره گیرد.

وی، با اشاره به اینکه حضور در مراسم معنوی اعتکاف نشان از عشق و علاقه مردم برای انجام اعمال و تزکیه نفس است، گفت: اعتکاف فرصتی است تا انسان با پروردگار متعال خود خلوت کرده و به راز و نیاز با معبودش می‌پردازد.

معاون استاندار بوشهر با بیان این که حضور ارزنده و پر شور جوانان در مراسم نورانی اعتکاف نشانگر تلاش آنان برای خودسازی است، بیان کرد: باید از مراسم معنوی اعتکاف به عنوان فرصتی ارزنده در راستای تقرب هر چه بیشتر با خداوند منان بهره بگیریم تا سعادت دنیا و آخرت نصیب ما شود.

حقیقی با بیان اینکه خروجی ویژه برنامه‌های اعتکاف باید وحدت و همدلی باشد افزود: سخنرانان، مداحان و مبلغان برنامه‌های خود در این ایام را بر همین اساس به معتکفان ارائه کنند.

وی با اشاره به وحدت بین دولت و مردم که همیشه مستحکم بوده است، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در هیچ شرایطی اجازه ندادند به این وحدت خللی وارد شود و ایشان می‌خواهند این پشتوانه کامل باشد.

حقیقی بیان کرد: مداحان، مبلغان، سخنرانان و مجریان برنامه‌های ویژه ایام اعتکاف توجیه شوند که فعالیت‌های خود را براساس همدلی و وحدت تنظم و ارائه کنند همانگونه که سمت و سوی همه برنامه‌ها در کشور همین اصل مهم است.

معاون استاندار بوشهر تصریح کرد: این بدان معنا نیست که خودارزیابی نداشته باشیم بلکه برای پویایی بیشتر خودارزیابی و خود انتقادی لازم است.

وی گفت: 97 درصد افرادی که متقاضی شرکت در اعتکاف هستند برای بار چندم است که در این مراسم حسنه شرکت می‌کنند و سطح سواد 93 درصد شرکت کنندگان نیز بالای دیپلم است.

حقیقی با تاکید بر پرهیز از موازی کاری و پراکنده کاری افزود: شرایط و زمینه های لازم برای حضور هرچه بیشتر اقشار مختلف در سنت حسنه اعتکاف فراهم شود و فرمانداری ها و دستگاه ها نهایت همکاری را در این زمینه داشته باشند.

معاون استاندار بوشهر اظهار کرد: امروز معادلات دنیا عوض شده است و در این معادلات کشور ایران اسلامی در منطقه و دنیا باثبات و غیرقابل حذف است و دنیا به این امر معترف است.

وی تصریح کرد: امروز دنیا به جای تهدید و تحریم، ایران را تکریم می‌کند و ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران به جایگاهی از دانش نظامی در قواره دنیا رسیده‌اند که به کوچکترین خطای دشمن را پاسخ ویران کننده‌ای می‌دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: باید با استفاده از تجربیات گذشته در فراهم شدن امکانات لازم و هر چه بهتر و باشکوه‌تر برگزار کردن فریضه الهی اعتکاف تلاش شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon