ایجاد ارزش افزوده و بهره‌وری از اولویت‌های دولت یازدهم در سال ۹۴ است


ایجاد ارزش افزوده و بهره‌وری از اولویت‌های دولت یازدهم در سال 94 است

خبرگزاری تسنیم: معاون نهاد ریاست جمهوری گفت: ارزش افزوده و بهره‌وری در فکر تمام مردم نهفته است و باید مردم از این نعمت‌ها استفاده کنند و با تبدیل مواد خام و ایجاد ارزش افزوده بر روی آنها توسعه اقتصادی را رقم بزنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، دکتر مرتضی بانک پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین از پیشگامان عرصه فرهنگ، دین، مسائل اجتماعی و غیره بوده و در عرصه سازندگی، ایثارگری و تولید نیز طلایه دار سایر استان‌های بوده است.

وی افزود: ظرفیت‌های استان قزوین در حوزه‌های مختلف از جمله زمین‌های حاصلخیز، شهرک‌های صنعتی و حضور نیروهای جوان و نخبه نیز بسیار بالا است و در این زمینه می‌توان با بهره‌گیری از این نیروها و ظرفیت‌ها زمینه توسعه استان قزوین را در آینده‌ای نزدیک فراهم کرد.

دکتر بانک با اشاره به رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و نیروهای لشکر 16 زرهی و تیپ صاحب الامر در 8 سال دفاع مقدس نیز تصریح کرد: شهیدان رجایی، حسن‌پور، بابایی و سایر شهدای دفاع مقدس نیز افراد وارسته‌ای هستند که در این استان تربیت یافته و به این نظام مقدس خدمت کرده‌اند.

معاون نهاد ریاست جمهوری مسئولیت برنامه‌ریزی و اجرای امور را وظیفه دولت دانسته و عنوان کرد: دولت به عنوان یک کل منسجم مسئولیت اجرا و برنامه‌ریزی امور این کشور را در سایه منویات مقام معظم رهبری به عهده دارد و در این زمینه باید زمینه را برای توسعه، پیشرفت و تعالی کشور فراهم کند.

بانک خاطرنشان کرد: یک نوع همکاری و همدلی باید در بدنه دولت ایجاد شود تا زمینه ساز تحقق این مهم در کشور باشد و در این زمینه باید در سطح کلان به نیاز سنجی مردم پرداخته و راه را برای توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور هموار کند.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم برخواسته از نیاز مردم است بیان کرد: دولت یازدهم برخواسته از نیازهای موجود کشور بود و به طور کلی و جامع هدف‌گیری و جهت‌گیری‌های خود را مشخص کرده است و در همین راستا در حال حرکت و اجرای برنامه‌ها است.

معاون نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه مسائل کشور را باید به چند دسته اصلی، دست دوم و سوم تقسیم‌بندی کرد، گفت: باید مسائل اصلی را از مسائل فرعی و دست دوم و سوم جدا کرد و  در این زمینه باید بیشتر به اولویت‌ها پرداخت.

بانک تصریح کرد: مهمترین مسائل کشور در حوزه فرهنگ، اسلامی بودن همه فعالیت‌های کشور و حاکمیت دین به همه عناصر و امور کشور است، در مرحله دوم با تکیه بر این موضوع، مسائل اجتماعی و سیاسی مردم نیز باید مورد توجه قرار گیرد و با ایجاد یک شرایط جدید برای مردم زمینه بروز نبوغ و استعدادهای سیاسی را فراهم کنیم.

وی عبور از دودستگی‌ها و اختلافات را نیاز امروز مردم دانست و عنوان کرد: دامن زدن به مسائل تفرقه برانگیز که به اصالت اعتقادات و مسائل اجتماعی و افکار مردم خدشه وارد می کند باید به کلی برچیده شود و با ایجاد یک وحدت و انسجام زمینه را برای توسعه و حرکت روبه جلو فراهم کنیم که دولت یازدهم آن را فراهم کرده است.

معاون نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه باید عزم ملی را برای توسعه و پیشرفت کشور جزم کنیم تصریح کرد: روند رشد تکنولوژی رو به جلو است و با سرعت زیادی در حال حرکت است و باید بستر مناسب برای هماهنگی با این رشد سریع را در جامعه فرهم کنیم.

بانک خاطرنشان کرد: باید امکانات لازم فراهم شود تا توانمندی‌هایی که در ذهن و فکر جوانان این کشور وجود دارد متبلور شده و با تکیه بر علم و خلاقیت جوانان به جایگاه اصلی خود در دنیای علم و صنعت و تکنولوژی و پیشرفت برسیم.

معاون نهاد ریاست جمهوری گفت: این کشور به دور از بزرگنمایی، ظرفیت‌های اقتصادی پایان ناپذیری دارد و با توجه به تنوع زیستی، معادن، اراضی کشاورزی و سایر منابع، با مدیریت متمرکز و استفاده از نیروهای نخبه به این اقتصاد پایدار دست یافت.

"بانک" افزایش بهره‌وری و ایجاد ارزش افزوده را از اولویت‌های برنامه دولت یازدهم برشمرد و تأکید کرد: ارزش افزوده و بهره‌وری در فکر تمام مردم نهفته است و باید مردم از این نعمت‌ها استفاده کنند و با تبدیل مواد خام و ایجاد ارزش افزوده بر روی آنها توسعه اقتصادی را رقم بزنیم.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon