طرح مشارکتی بانوان برای حفاظت از منابع طبیعی در زنجان اجرا می‌شود


طرح مشارکتی بانوان برای حفاظت از منابع طبیعی در زنجان اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: به‌منظور افزایش فرهنگ حفاظت از عرصه‌های ملی و طبیعی در جامعه، طرح مشارکتی بانوان برای حفاظت از منابع طبیعی به صورت پایلوت در زنجان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، قاسم سبزعلی امروز در جلسه هم‌اندیشی بانوان روستایی و عشایری که در راستای مشارکت در امور حفاظت از منابع طبیعی برگزار شد، اظهار داشت: به منظور بهره‌مندی بانوان از جوامع محلی و تشکل‌های مردم نهاد و با نگاه توانمندی اقتصادی خانواده‌های روستایی طرح‌های مشارکتی در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

وی اجرای طرح پایلوت مشارکت بانوان در طرح‌های مشارکتی را گام موثری در راستای حفظ منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: طرح مشارکتی بانوان با فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی که به صورت پایلوت در استان زنجان اجرا می‌شود، در کاهش اثرات تخریبی منابع طبیعی بسیار تاثیرگذار است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: البته سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سایر استان‌ها اقداماتی در زمینه ترسیب کربن انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور افزایش فرهنگ حفاظت از عرصه‌های ملی و طبیعی در جامعه، اعتبارات سایر کشورها در بحث توانمندسازی جوامع محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سبزعلی ابراز کرد: در حال حاضر 916 هزار خانوار بهره‌بردار در بخش مراتع وجود دارد که این میزان باید به یک پنجم کاهش یابد.

وی با اشاره به چرای بی رویه و فشاردام در مراتع اظهار داشت: میزان فشار تحلیف دام بر اراضی ملی 2.8 برابر ظرفیت بوده که ضروری است اقدامات لازم برای کاهش این معضل انجام گیرد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور عنوان کرد: این سازمان در نظر دارد تا تمامی برنامه‌های خود را به شکل هدفمند و کارشناسی شده و در راستای حفظ و حراست همه جانبه از اراضی ملی و طبیعی در سراسر کشور اجرایی کند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon