سهمیه دانشگاه‌های لرستان برای اعتکاف افزایش یابد


سهمیه دانشگاه‌های لرستان برای اعتکاف افزایش یابد

خبرگزاری تسنیم: مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان گفت: ظرفیت مساجد دانشگاه‌های لرستان برای اعتکاف تکمیل‌شده که باید افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی، ظهر امروز در ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی که در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت معنویت در استان که از صفا و سادگی اهالی این استان نشأت می‌گیرد با ظرفیت کشاورزی استان قابل‌مقایسه است چراکه هر دو مغفول مانده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون از ظرفیت‌های استان استفاده‌نشده است، افزود: همچنان که استفاده از ظرفیت کشاورزی سبب رونق استان و کشور می‌شود، اگر از ظرفیت معنویت استان به‌خوبی استفاده شود می‌تواند تحولی در سطح کشور به وجود آورد و آثار و برکات خوبی داشته باشد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان با اشاره به اینکه دشمن در زمینهٔ تهاجم فرهنگی و جنگ نرم فعالیت‌های زیادی را انجام داده است، بیان کرد: فضای اعتکاف هم برای دشمن و هم برای کشور مهم است درحالی‌که هنوز اطلاع‌رسانی رسمی برای اعتکاف انجام نداده‌ایم، ظرفیت مساجد دانشگاه‌ها تکمیل‌شده و درخواست افزایش ظرفیت راداریم چراکه تأکیدات مقام معظم رهبری بر اعتکاف جوانان و دانشجویان است.

وی تصریح کرد: در بحث اعتکاف فقط مسئله کمیت نیست بله باید کیفیت این فضای معنوی را نیز مدنظر داشته و توجه کنند چراکه جوانان ما با خشوع خاصی معتکف می‌شوند.

حسینی بابیان اینکه پوشش خبری اعتکاف باید به‌خوبی انجام شود، گفت: مانند ایام محرم این مراسم باید پوشش کافی داده شود چراکه مراسم اعتکاف این ظرفیت را برای انعکاس ملی دارد و این فضا نه‌تنها برای ما بلکه برای دشمن نیز حائز اهمیت است و با استفاده خوب از این ظرفیت‌ها باید تمام تلاش‌های دشمن را نقش بر آب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سطح شهر نیز مساجد مناسب وجود دارد و ما نیازمند همکاری متولیان برای استفاده از این ظرفیت‌ها برای دانشجویان هستیم آمادگی برگزاری این مراسم را در مساجد سطح شهر نیز داریم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon