ایران به دنبال برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی کشورهای عضو اکو

ایران به دنبال برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی کشورهای عضو اکو

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: به دنبال برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی کشورهای عضو اکو هستیم.

غلامرضا جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص برنامه‌های آینده فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی اظهار داشت:‌ به جد در پی برگزاری نخستین  جشنواره فرهنگی ورزشی کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اقتصادی، اکو هستیم. به دنبال این هستیم در قالب یک جشنواره فرهنگی ورزشی مبانی ورزشی و فرهنگی که با کشورهای عضو اکو در آنها یکسان هستند را به نمایش بگذاریم و زمینه‌ای را برای بینش اعتقادی که در قالب ورزش‌های بومی محلی هم هستند، معرفی کنیم.

وی ادامه داد: اعضای اکو کشورهایی هستند که از لحاظ اقلیمی و فرهنگی به صورت خاص با کشور ما ارتباط دارند. امیدوارم بتوانیم این کار فراملی را صورت بدهیم.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی عنوان کرد: گودرزی وزیر ورزش و جوانان این طرح را به هیئت دولت برده و آقای جهانگیزی ضمن موافقت با آن، این کار را به نوبخت سپرده تا بودجه مورد نیاز برگزاری این جشنواره مهیا شود. این امر برای بررسی و اقدام در دست نوبخت است. اگر منابع این کار تامین شود در سال جاری جشنواره مذکور برگزار خواهد شد.

جعفری گفت: این جشنواره در 2 بخش نمایشی و رقابتی خواهد بود. تلاش ما در فدراسیون ترویج ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی‌مان است.

وی یادآور شد: از تمام کشورهای عضو اکو با هماهنگی امور فرهنگی همین تشکل دعوت می‌کنیم تا در این رویداد شرکت کنند. سعی می‌کنیم با استفاده از دیپلماسی ورزشی در جهت تقویت روابط کشورهای عضو اکو استفاده کنیم. این تقویت روابط می‌تواند منتج به تبعات ویژه‌ و خوبی برای کشور باشد. اعتقاد داریم دیپلماسی ورزشی به قدری قوی است که می‌تواند موارد و مسائل سیاسی را زیر خودش قرار بدهد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon