طرح تحول سلامت دهان و دندان بیمه روستائیان در خراسان‌شمالی آغاز شد

طرح تحول سلامت دهان و دندان بیمه روستائیان در خراسان‌شمالی آغاز شد

خبرگزاری تسنیم: مدیر گروه بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: طرح تحول سلامت دهان و دندان بیمه روستاییان در سطح استان خراسان شمالی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، جمشید ربانی اظهار داشت: ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان در قالب این طرح در 5 سطح خدمات ویزیت، آموزش بهداشت، وارنیش فلوراید، فیشورسیلنت و جرم‌گیری در 3 گروه هدف کودکان زیر 6 سال، دانش آموزان 6 تا 14 سال و مادران باردار و شیرده تا یک سال بعد از زایمان انجام می‌گیرد.

ربانی تصریح کرد: این خدمات به‌صورت رایگان در مناطق روستایی ارائه می‌شود.

مدیر گروه بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: هدف عمده از ارائه آن‌ها، نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری از پوسیدگی دندان در سطح استان است تا در سال‌های آتی شاهد کاهش پوسیدگی و ارتقاء شاخص بهداشت دهان و دندان باشیم.

این مقام مسئول گفت: تاکنون خدمات دندان‌پزشکی زیرپوشش هیچ بیمه‌ای نبوده و مردم به‌ویژه در مناطق محروم نمی‌توانستند این خدمات را به برای هزینه بالا به سهولت انجام دهند.

ربانی خاطرنشان کرد: در طرح تحول نظام سلامت با ارائه طرح افزایش تعهدات بیمه‌ای، ارائه خدمات سلامت دهان و دندان افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon