ارسال ۹۶ تُن محموله کمک‌رسانی ایران به یمن معطل اجازه سعودی‌ها

ارسال 96 تُن محموله کمک‌رسانی ایران به یمن معطل اجازه سعودی‌ها

خبرگزاری تسنیم: معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال احمر با اشاره به اینکه ۹۶ تن محموله امدادی و دارویی ایران برای یمن معطل اجازه سعودها است، گفت: ارسال کمک‌های بشردوستانه ایران در سال گذشته به کشورهای نیازمند جهان صددرصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، شهاب‌الدین محمدی عراقی در نشست خبری تشریح کمک‌رسانی به یمن، اظهار داشت: بر اساس دستور ویژه ریاست جمعیت هلال احمر در جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای بحران یمن، در حال اقدام هستیم. بنابراین شماره 99999 جهت دریافت کمک‌های نقدی در بانک‌های ملی، ملت، مسکن، صادرات، شهر و دی این کمک‌ها را دریافت می‌کنند. همچنین حساب ارزی به شماره 702070 در بانک ملی نیز کمک‌های ارزی دلار و یورو هموطنان را برای یمن دریافت می‌کند. بنابراین مردم فقط کمک‌های نقدی را داشته باشند زیرا در جهت دریافت و ارسال کمک‌های غیرنقدی با محدودیت‌هایی مواجه هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تا قبل از 6 فروردین و حمله عربستان و کشورهای ائتلاف به یمن 3 محموله کمک‌رسانی به وزن 37 تن و ارزش 14 میلیارد ریال برای یمنی‌ها ارسال شده بود، گفت: هم‌اکنون 96 تن محموله از دو طریق دریایی و هوایی آماده ارسال به نیازمندان یمنی است ولی منتظر اجازه سعودی‌ها هستیم. زیرا به دلیل حملات هوایی آنها به یمن آسمان منطقه امن نیست و اجازه تردد را باید آنان صادر کنند.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال احمر تصریح کرد: هم اکنون یک محموله دریایی شامل چادر، پتو، مواد غذایی، ست ظروف و ملزومات گرم‌کننده در بندرعباس برای ارسال به یمن آماده است. همچنین یک محموله هوایی دارو و تجهیزات پزشکی نیز آماده ارسال به یمن است که در مجموع محموله‌های ارسال شده و آماده ارسال بالغ بر 33 تن محموله امدادی و دارویی به ارزش 31 میلیارد ریال برای کمک به نیازمندان یمن از طرف ایران مهیا شده است.

محمدی عراقی با انتقاد از محدودیت‌هایی که کشورهای حمله‌کننده به یمن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه ایجاد کرده‌اند گفت: ما در این زمینه یک بیانیه حقوق بشری از طرف هلال احمر ایران به مجامع مربوطه در این امر ارسال کردیم و 3 مقوله از جمله استفاده از سلاح‌های ممنوعه، افزایش تلفات غیرنظامی‌ها (زنان و کودکان) و محدودیت‌های ارسال کمک‌های بشردوستانه را اعلام و به این مسائل اعتراض کردیم.

وی ادامه داد: وضعیت انسانی و شرایط زیرساختی کشور یمن بر اثر حملات کشورهای متخاصم یا حمله‌کننده از نظر مواد غذایی و کمبود دارو و اقلام مصرفی پزشکی مناسب نیست و خبرهای خوشایندی به گوش نمی‌رسد.

آمادگی برپایی بیمارستان صحرایی و ارسال آمبولانس و تیم پزشکی به یمن

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال احمر در ادامه به آمادگی هلال احمر ایران برای برپایی بیمارستان صحرایی در یمن و همچنین ارسال آمبولانس و اعزام تیم‌های بهداشتی و درمانی در این کشور خبر داد و افزود: هم‌اکنون مشکل ارسال کمک‌های بشر دوستانه به یمن به دلیل نا امن بودن منطقه هوایی وجود دارد و این محدودیت‌ها نه تنها برای ایران بلکه برای تمام سازمان‌های بین‌المللی صدق می‌کند. به طوریکه در 10 روز گذشته صلیب سرخ جهانی فقط دو فروند محموله توانست به یمن ارسال کند.

محمدی عراقی با بیان اینکه 3 محموله ارسالی ایران به یمن قبل از حملات عربستان به این کشور به دست نیازمندان رسیده است، خاطر نشان کرد: تاکنون هلال احمر و وزارت بهداشت یمن از ما برای برپایی بیمارستان صحرایی و ارسال ملزومات پزشکی و دارویی کمک خواسته‌اند. ما نیز در این راستا حتی به هلال احمر عربستان نیزنامه‌نگاری کردیم ولی آنها تاکنون به ما پاسخی نداده‌اند.

وی در ادامه با تشریح فعالیت‌های بین‌المللی هلال احمر ایران در دنیا به خصوص در سالی که گذشت، افزود: حضور هلال احمر ایران در مجامع بین‌المللی ادامه دارد همانطور که هم‌اکنون عضویت شورای حکام در فدراسیون صلیب سرخ را برعهده دارد و در کارگروه‌های متعددی از جمله اقدامات بشردوستانه، میانجیگری و آموزش‌های بین‌المللی مشارکت و عضویت دارد.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال احمر با اشاره به برپایی 9 دوره آموزش بین‌المللی در سالی که گذشت افزود: هلال احمر ایران در دنیا دارای 28 مرکز بهداشتی درمانی در 20 کشور جهان است و در سالی که گذشت 19 محموله کمک‌رسانی بین‌المللی داشتیم که بیشترین آن به عراق بود و در رتبه‌های بعدی این کمک‌ها معطوف به کشورهای فلسطین، سوریه و افغانستان بوده است.

محمدی عراقی خاطر نشان کرد: از نظر حجم ارسال محموله‌ها به خارج از کشور در سال 93 بالغ بر صددرصد افزایش داشتیم به طوریکه 980 هزار تن وزن محموله‌های ارسالی بود و ارزش ریالی آن نیز بالغ بر 22 میلیارد تومان بود که نسبت به سال گذشته آن افزایش 2 برابری را شاهد بودیم. همچنین در موضوع بیماری ابولا نیز در غرب آفریقا کمک‌هایی ارسال کردیم.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon