زارعان: تحقیق و توسعه هسته ای فقط سانتریفیوژ نیست


زارعان: تحقیق و توسعه هسته ای فقط سانتریفیوژ نیست

خبرگزاری تسنیم: تحقیق و توسعه در صنعت هسته ای فقط به ماشین های سانتریفیوژ محدود نشده بلکه تحقیق و توسعه در ابعاد گوناگون صنعت هسته ای با قدرت و جدیت دنبال می گردد که برخی افراد به علت عدم اطلاع و آگاهی تحقیق و توسعه را فقط در این مقوله، می دانند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از روزنامه خراسان، این روزها نام سازمان انرژی اتمی کشورمان به جهت حضور مستقیم رییس سازمان در مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 بیش از گذشته شنیده می شود و مردم عادی هم در جریان بسیاری از نکات فنی این پرونده قرار گرفته اند که خود بر جذابیت های خبری و رسانه ای یکی از تخصصی ترین سازمان موجود در کشورمان افزوده است .

در این میان موسسه خراسان نیز در جریان کار رسانه ای خود ، توجه به عملکرد سازمان انرژی اتمی و دستاوردهای درخشان این سازمان در حوزه های مختلف را از جمله وظایف خود می داند و بر این اساس هفته گذشته دفتر تهران روزنامه خراسان میزبان اصغر زارعان معاون سازمان انرژی اتمی بود. در این دیدار معاون سازمان انرژی اتمی و مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری خراسان راهکارهای تعامل رسانه ای میان سازمان انرژی اتمی و موسسه خراسان را در نشستی صمیمانه بررسی کردند.

روزنامه خراسان در پرداختن به منافع ملی و دوری از پراکنده گویی موفق بوده است
در این نشست که دو ساعت به طول انجامید محمد سعید احدیان مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری خراسان ضمن ارائه گزارشی از سوابق و توانمندی های موسسه فرهنگی هنری خراسان و روزنامه خراسان بر آمادگی این موسسه در راستای ارتقای حضور رسانه ای سازمان انرژی اتمی در سطح جامعه و افزایش همکاری طرفین تاکید کرد.

اصغر زارعان معاون سازمان انرژی اتمی نیز با تاکید بر نقش محوری و جایگاه ویژه رسانه در هدایت افکارعمومی افزود : امروز رسانه ها با ارزیابی صادقانه و منصفانه اخبار، می توانند اعتماد مخاطبین را به دست آورده و حتی نقش نظارتی بر فعالیت های رو به رشد نظام داشته باشند و با افزایش روحیه امید و نشاط در جامعه توطئه دشمنان و رسانه های بیگانگان را خنثی نمایند.

وی تصریح کرد: با عنایت به نامگذاری سال 94 توسط مقام معظم رهبری به نام " دولت، ملت، همدلی و هم زبانی " می بایست همگی با تلاش مجاهدانه نسبت به فرهنگ سازی و تحقق شعار سال کوشا بوده و با افزایش سطح تعاملات رسانه ای نسبت به بیان دستاورد ها و معرفی توانمندی ها در بالندگی هر چه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خصوصاً در حوزه صنعت هسته ای همت ورزیده و با پرداختن به منافع ملی از پراکنده گویی و منافع فردی و جناحی دوری کنیم. که بحمد ا... طی سال های گذشته روزنامه خراسان در این زمینه موفق بوده است.

زارعان که دبیر برگزاری مراسم 20 فروردین بود افزود: مراسم امسال با حضور رئیس جمهور، وزرا، معاونین رئیس جمهور، برخی از نمایندگان مجلس، اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس و مقامات لشکری و کشوری، جامعه دانشگاهی و سفرای کشور های خارجی بسیار با شکوه برگزار گردید. در این مراسم با رونمایی از فعالیت ها و دستاورد های متخصصین گمنام صنعت هسته ای از جمله تولید اولین مجتمع سوخت راکتورهای قدرت، 3 محصول رادیوداروها و یک محصول جدید در حوزه محیط زیست بار دیگر عزت، قدرت و توانمندی ملت ایران را به رخ جهانیان کشید و در نمایشگاه برگزار شده دستاورد های سال 93 در حوزه های مختلف نیز مورد بازدید رئیس جمهور محترم و مسئولین قرار گرفت و قطعاً در حوزه فناوری های جدید نیز اقدامات موثر در شرف اجرا می باشد.

دبیر کمیته پدافند غیر عامل صنعت هسته ای افزود: تحقیق و توسعه در صنعت هسته ای فقط به ماشین های سانتریفیوژ محدود نشده بلکه تحقیق و توسعه در ابعاد گوناگون صنعت هسته ای با قدرت و جدیت دنبال می گردد که برخی افراد به علت عدم اطلاع و آگاهی تحقیق و توسعه را فقط در این مقوله، می دانند.

پروژه های صنعت هسته ای با نام مقدس ائمه اطهار نامگذاری شده اند
دبیر کمیته امنیت فناوری هسته ای افزود: ساخت سانتریفیوژهای توبولار که در ساخت واکسن های دامی و انسانی کاربرد دارند، فناوری پرتو دهی از جمله مقاوم سازی و بازیافت لاستیک های فرسوده اتومبیل و سایر فعالیت های گوناگون صنعت هسته ای خصوصاً در حوزه نیروگاهی توام با آب شیرین کن با تدبیر و رهنمودهای دانشمند بی ادعا، آقای دکتر صالحی و با تلاش مجدانه متخصصین گمنام صنعت هسته ای در راستای آسایش و رفاه مردم عزیز و حل مشکلات آنها انجام شده است. همچنین برنامه ها و پروژه های این صنعت با نام مقدس ائمه اطهار نامگذاری شده و ان شاءا... با برنامه ریزی های صورت گرفته، آینده این صنعت بسیار روشن و تابناک خواهد بود .

برخی افراد ناآگاه با جو سازی و ارائه اطلاعات نادرست به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند
معاون دکتر صالحی افزود: البته برخی از افراد نا آگاه با جو سازی و جمع آوری اطلاعات نادرست و ارائه آن در برخی رسانه ها به دنبال فرافکنی و تشویش اذهان عمومی هستند و حتی در صدد اخذ اطلاعات فنی از بعضی متخصصین هسته ای با تهدید، تطمیع و ... می باشند غافل از اینکه تمامی فعالیت ها و برنامه های این افراد مورد پایش قرار گرفته که در صورت لزوم و در فرصت مناسب موارد جهت شفاف سازی همراه با مستندات کافی ارائه خواهد گردید. زارعان همکاری و هم افزایی سازمان انرژی اتمی با وزارت خارجه را خوب و سازنده توصیف و اضافه کرد : روسای دو دستگاه با هدف برون رفت از وضعیت کنونی و رعایت خطوط قرمز تعیین شده توسط مقام معظم رهبری و حفظ منافع ملی تعامل خوبی داشته و این حقیر به عنوان یک عضو کوچک سازمان انرژی اتمی اعلام می دارم این دو دستگاه هوشمندانه و مقتدرانه مسائل سیاسی و فنی را دنبال کرده که ان شاءا... آنچه که به صلاح مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است اتفاق بیفتد. در انتها زارعان با دعوت از رسانه ها خواستار انعکاس صحیح رویدادها و پیشرفت های صنعت هسته ای و نقش موثر آن در سایر صنایع و شرکت های دانش بنیان به آحاد ملت عزیز، صبور و با بصیرت ایران شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon