۶ پلیس بالتیمور به‌دلیل مرگ یک سیاه پوست از کار تعلیق شدند


6 پلیس بالتیمور به‌دلیل مرگ یک سیاه پوست از کار تعلیق شدند

خبرگزاری تسنیم: اداره پلیس بالتیمور ۶ مامور خود را که در جریان بازداشت "فردی گری" جوان سیاه پوست منجر به زخمی شدن شدید وی شده بودند، از کار تعلیق کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپاتنیک، فردی گری جوان سیاه پوست 25 ساله آمریکایی که 12 آوریل در جریان بازداشت توسط ماموران پلیس بالتیمور به شدت زخمی شده بود، روز یکشنبه جان خود را از دست داده است.

مرگ این جوان سیاه پوست آمریکایی بار دیگر سئوالات و انتقادات زیادی را نسبت به رفتار تبعیض آمیز و نژادپرستانه پلیس آمریکا به وجود آورده است.

مردم خواستار تحقیقات قضایی در خصوص مرگ این سیاه پوست شده اند.کشتار سیاه پوستان توسط ماموران پلیس آمریکا و رفتار تبعیض آمیز و نژادپرستانه پلیس موجب شعله ور شدن آتش اعتراضات در سراسر آمریکا شده است.

"فردی گری" 25 ساله جوان سیاه پوستی بود که 12 آوریل در جریان بازداشت توسط ماموران پلیس در بالتیمور به شدت از ناحیه گردن زخمی شد.

ویلیام مورفی وکیل خانواده "گری" در این باره تاکید کرد: در حالی که "فردی" بدون مرتکب شدن هیچ جرمی در بازداشتگاه پلیس به سر می برده و تنها توجیه برای بازداشت وی این بوده که او یک سیاه پوست بوده است، از ناحیه گردن به شدت زخمی شده است.

مقام های رسمی در کنفرانس خبری روز دوشنبه اعلام کردند که کالبد شکافی انجام شده بر روی جسد این جوان سیاه پوست هیچ نشانه ای از اعمال فیزیکی زور را نشان نداده است ولی گزارش کامل مربوط به تحقیقات روز جمعه آینده منتشر خواهد شد.

بازداشت فردی گری تا حد زیادی شبیه بازداشت منجر به مرگ اریک گارنر دیگر سیاه پوست آمریکایی بوده است. تصاویر ضبط شده توسط تلفن های همراه شاهدان عینی نشان می دهد که فردی گری در حالی که از درد می نالیده است به سوی خودروی پلیس کشیده شده است.

مقام های بالتیمور ضمن ابراز همدردی با خانواده فردی گری قول داده اند تا تحقیقات روشن و شفافی را در خصوص این حادثه انجام دهند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان