۷۰۰ واحد مسکونی معلولان در گیلان احداث می‌شود‌


700 واحد مسکونی معلولان در گیلان احداث می‌شود‌

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: امسال و با کمک خیران، ۷۰۰ واحد مسکونی معلولان در گیلان احداث می‌شود.

حسین نحوی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه توافقنامه مسکن معلولان گیلان با بنیاد مسکن منعقد شده است، اظهار داشت: امسال 700 واحد مسکونی معلولان در گیلان احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه خانواده‌های چهار، سه و دو معلول در اولویت خانه‌دار شدن هستند، افزود: این واحدهای مسکونی به صورت مشارکت در ساخت و تهیه زمین توسط خانواده معلول احداث می‌شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به درحال ساخت بودن 700 واحد مسکونی دیگر معلولان در این استان، گفت: این واحدها نیز با 10 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است که خیران نقش مهمی در ساخت آن دارند.

نحوی‌نژاد با بیان اینکه تمامی هزینه‌های احداث واحدهای مسکونی معلولان در فومن و صومعه‌سرا توسط خیران پرداخت شده است، تصریح کرد: در مابقی شهرستان‌ها نیز خیران نقش مشارکتی دارند.

وی خاطرنشان کرد: تشویق خیران، اعطای تسهیلات بانکی بدون بهره و کمک‌های بلاعوض از جمله مواردی است که بهزیستی به این طریق در احداث واحدهای مسکونی معلولان می‌کوشد.

مدیرکل بهزیستی گیلان با تأکید بر اینکه معلولیت محرومیت نیست، اظهار داشت: معلولان نخبه و فرهیخته بسیاری در گیلان هستند که در حوزه‌های ورزشی، فرهنگی و علمی دارای افتخارات بین‌المللی‌اند.

نحوی‌نژاد با اشاره به اهدای نقدی 10میلیارد ریالی خیر گیلانی برای احداث شیرخوارگاه این استان، افزود: بیش از هشت ماه است که پیگیر دریافت پروانه برای ساخت این مجموعه هستیم ولی تا کنون بروکراسی موجود در شهرداری رشت مانع هرگونه فعالیت عمرانی شده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon