خیران ۱۲ میلیارد ریال به نهاد کتابخانه‌های عمومی استان فارس کمک کردند


خیران 12 میلیارد ریال به نهاد کتابخانه‌های عمومی استان فارس کمک کردند

خبرگزاری تسنیم: سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان فارس از مشارکت ۱۲ میلیارد ریالی خیران این استان برای ساخت کتابخانه خبر داد.

مهدی ظهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به اینکه تعالی فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند عزم جدی همگانی است، اظهار داشت: خیران استان فارس در توسعه و تعالی فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش مهمی داشته‌اند و در سال گذشته بیش از 12 میلیارد ریال به ساخت کتابخانه‌ عمومی کمک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این مشارکت در قالب اهدای زمین، ساختمان، تجهیزات و وجه نقد بوده است، گفت: براساس چشم‌انداز سال 1404 باید 35 درصد جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی باشند و این مشارکت خیران در ساخت کتابخانه‌ها می‌تواند نقش چشمگیری در رسیدن به این چشم‌انداز  داشته باشد.

ظهرابی افزود: در حال حاضر 3 درصد جمعیت استان فارس عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و امسال 15 درصد رشد داشته است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان فارس درباره روند رو به رشد فضای کتابخانه‌های استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 201 کتابخانه عمومی در سطح استان فارس فعال است که در سال گذشته 17 باب کتابخانه نهادی و 7 باب کتابخانه مشارکتی به آن اضافه شد.

ظهرابی تصریح کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان فارس امسال تعداد 10 کتابخانه نهادی دیگر در نوبت افتتاح دارد که در نتیجه 2 هزار متر به زیربنای کتابخانه‌های استان افزوده می‌شود.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی  استان فارس با اشاره به تخصیص بودجه 14 میلیارد ریال بابت تجهیز، تعمیر و تکمیل ساخت کتابخانه ‌ای عمومی استان فارس در سال 93 گفت: 24 کتابخانه در سطح استان در حال ساخت است که برای تکمیل و افتتاح به یاری خیران نیاز است. 

وی  به نقش دستگاه‌های مختلف اجرایی به ویژه شهرداری‌ها در گسترش فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد و افزود: شهرداری‌های استان فارس در سال 93 مبلغ 20 میلیارد ریال بابت سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی پرداخت کردند که نسبت به سال گذشته 75 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon