جنگنده‌های عربستان، اجازه فرود به هواپیمای کمک‌های ایران برای یمن را ندادند

جنگنده‌های عربستان، اجازه فرود به هواپیمای کمک‌های ایران برای یمن را ندادند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل روابط عمومی هلال احمر گفت: متاسفانه هنگام نشستن هواپیمای کمک‌های انسان‌دوستانه ایران در خاک یمن، جنگنده‌های عربستان اجازه فرود ندادند و هواپیما به اجبار به تهران بازگشت.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، وحید رحمتی مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر اظهار داشت: هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه هلال احمر ایران برای مردم مظلوم یمن به خاک کشور بازگشته و رایزنی‌ها برای ارسال مجدد کمک‌ها ادامه دارد.

رحمتی با اعلام اینکه هواپیمای کمک‌های بشردوستانه ایران برای مردم یمن، از ایران به مقصد یمن ترک کرده بود، عنوان کرد: برای ارسال این کمک‌ها به یمن ناگزیر بودیم تا از آسمان پروازی عربستان عبور کنیم و به این منظور هم وزارت امور خارجه ایران مجوزهای لازم را از عربستان دریافت کرده بود.

وی افزود: متاسفانه هنگام نشستن این پرواز در خاک یمن، جنگنده‌های عربستان اجازه فرود به پرواز حامل کمک‌های انسان دوستانه برای مردم یمن را نداده و پرواز به اجبار، به تهران باز می‌گردد.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: هم اکنون هواپیمای حامل کمک‌های ایران برای مردم یمن در تهران است و رایزنی‌های ایران برای اخذ مجدد مجوز و ارسال کمک‌ها در نخستین فرصت ادامه دارد.

به گزارش تسنیم، چند روز قبل نیز شهاب‌الدین محمدی عراقی معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال احمر در نشست خبری تشریح کمک‌رسانی به یمن با بیان اینکه تا قبل از 6 فروردین و حمله عربستان و کشورهای ائتلاف به یمن 3 محموله کمک‌رسانی به وزن 37 تُن و ارزش 14 میلیارد ریال برای یمنی‌ها ارسال شده بود، عنوان کرده بود که هم‌اکنون 96 تُن محموله از دو طریق دریایی و هوایی آماده ارسال به نیازمندان یمنی است ولی منتظر اجازه سعودی‌ها هستیم. زیرا به دلیل حملات هوایی آنها به یمن آسمان منطقه امن نیست و اجازه تردد را باید آنان صادر کنند.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon