نیروهای بومی در اولویت استخدامی دستگاه‌های استان بوشهر قرار گیرند


نیروهای بومی در اولویت استخدامی دستگاه‌های استان بوشهر قرار گیرند

خبرگزاری تسنیم:امام جمعه بوشهر گفت: هرچند بکارگیری ۵۰ درصدی نیروهای بومی در برنامه‌های استخدامی استان بوشهر مورد توجه است ولی طبق بررسی‌های بعمل آمده بین ۳۲ تا ۳۵ درصد نیروهای بومی در بازارهای کسب و کاربکارگیری می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت هفته کار و کارگر بر توجه به توسعه آَموزش و مهارت افزایی جوانان تاکید کرد و اظهار داشت: جوانان استان بوشهر نیازمند توجه به آموزش هستند تا بتوانند در عرصه‌های کسب و کار این استان حضوری فعال و توانمند داشته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شغلی استان بوشهر تصریح کرد: این استان در حوزه‌های انرژی هسته‌ای، نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی و شیلات دارای توانمندی‌های فراوانی است که باید جوانان در این رشته‌های مهارت افزایی شوند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با تاکید بر توجه به پرداخت حقوق به موقع کارگران افزود: دیده می‌شود برخی مسئولان و صاحبان کار مراکز کارگری، حقوق کارگران که شریف‌ترین و پاک‌ترین افراد جامعه هستند به موقع پرداخت نمی‌کنند که این بی توجهی سبب بروز مشکلاتی برای خانواده آنان می‌شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با بیان اینکه حقوق کارگران جوابگوی نیازهای خانواده‌های آنان  تا 10 روز نخست هر ماه است تاکید کرد: با این اندک حقوقی که کارگران دریافت می‌کنند سعی و تلاش شود به موقع پرداخت شود.

امام جمعه بوشهر، با تاکید بر توجه به کیفیت کار و کالای تولیدی گفت: نیاز است کاری که انجام می‌شود بر اساس استانداردهای لازم باشد تا آن اثر مثبت در جامعه بگذارد.

صفایی بوشهری، با تاکید بر توجه به کیفیت کالاهای تولیدی افزود: کالاهای تولیدی باید با کیفیت باشد که این مهم نیازمند برنامه‌ ریزی علمی بر اساس برنامه‌های دانش بنیان است.

وی، با تاکید بر قرار گرفتن نیروهای بومی در اولویت استخدام افزود: هرچند بکارگیری 50 درصدی نیروهای بومی در برنامه‌های استخدامی استان بوشهر مورد توجه است ولی طبق بررسی‌های بعمل آمده بین 32 تا 35 درصد نیروهای بومی در بازارهای کسب و کاربکارگیری می‌شوند.

خطیب نماز جمعه بوشهربا گرامیداشت روز شوراها بر توجه به عمران و آبادانی شهرها و روستاها تاکید کرد و گفت: در رابطه با توسعه شهر وآبادانی روستاها باید با برنامه‌ریزی دانش‌بنیان و جهادی عمل شود.

صفایی بوشهری، با بیان اینکه شهرها و روستاها نیازمند توسعه خدمات بر اساس برنامه‌ریزی هستند بیان کرد: خدمات در شهرها و روستاهای استان بوشهر افزایش یابد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه خدمات شوراها تنها نباید در بعد مادی باشد خاطرنشان کرد: شورای اسلامی باید در ابعاد فرهنگی، ورزشی و دینی هم خدمات به جامعه مورد هدف خود ارائه دهند.

امام جمعه بوشهر، با اشاره به روز ملی خلیج فارس و با بیان اینکه آینده جهان بستگی عمیقی به مدیریت حوزه خلیج فارس دارد تصریح کرد: خلیج فارس هر چند از نظر وسعت سومین آبراه بین‌المللی است ولی از لحاظ موقعیت سیاسی ، فرهنگی، نظامی و اقتصادی نخستین آبراه در جهان و کانون توجهات جهان است.

وی، با تاکید بر تدوین برنامه جامع و مدون در حوزه خلیج فارس گفت: مسئولان کشور باید برنامه جامع ومدون مدیریتی خلیج فارس در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی تدوین کنند تا استکبار و دشمنان نتوانند به اهداف خود درمدیریت این آبراه بین‌المللی دست یابند.

صفایی بوشهری با تبریک پیروزی و مقاومت مردم یمن در تجاوز عربستان افزود: عربستان به ظاهر در تجاوز به یمن آتش بس اعلام کرده ولی حملات هوایی ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه عربستان به اهداف خود در تجاوز به یمن دست نیافت افزود: عربستان در تجاوز به یمن گرچه منجر به  کشته شدن عده‌ زیادی از مردم مسلمان یمن شد ولی به اهداف خود دست نیافت و شکست خورد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon