کنفرانس بین المللی حقوقی بیروت خواهان آزادی فوری شیخ علی سلمان شد

کنفرانس بین المللی حقوقی بیروت خواهان آزادی فوری شیخ علی سلمان شد

خبرگزاری تسنیم: چهارمین کنفرانس بین المللی حقوق در شهر بیروت، هیئتی را با نام "حقوقدانان مقاوم" برای دفاع از زندانیان سیاسی و حقوق بشر در بحرین تاسیس کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، چهارمین کنفرانس بین المللی حقوق در بیروت درپایان دو روز برگزاری خود از مسؤولان بحرینی خواست تا  در محاکمه فعالان انقلاب به اصول محاکمه های عادلانه براساس معیارها و قوانین بین المللی متعهد باشند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس همچنین خواهان لغو همه دستورات سلب تابعیت از بحرینی ها و آزادی فوری شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق شدند.

در این کنفرانس که شخصیت های عرب و غیرعرب و لبنانی شرکت داشتند، تأکید کردند که در بحرین عدالت وجود ندارد و نظام بحرین در حال نقض تعهدات بین المللی است.

"یوسف ربیع" رئیس انجمن حقوق بشر بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار العالم با اشاره به برگزاری چهارمین جلسه محاکمه شیخ سلمان و تمدید دوره بازداشت او گفت: سیستم قضایی بحرین با کار امروز خود به این کنفرانس ثابت کرد که عدالت در بحرین وجود ندارد.

"محمد زارع" رئیس سازمان عربی اصلاحات کیفری نیز به خبرنگار العالم گفت: این کنفرانس با شیخ علی سلمان و همه زندانیان سیاسی در بحرین و جهان عرب همبستگی و تلاش می‌کند که وضعیت آنها را مطرح کند.

شرکت کنندگان در کنفرانس بدون هیچ گونه شک و تردید ابراز عقیده کردند که اقدامات نظام بحرین امنیت و صلح بین المللی را به خطر می اندازد و تلاش کردند که با تمرکز بر مسئله سلب تابعیت و شکنجه زندانیان یا بستگان آنها با تاسیس هیئت حقوقی یاد شده کار جدیدی انجام دهند.

"عبدالحمید دشتی" رئیس شورای بین المللی محاکمه‌های عادلانه و حقوق بشر به خبرنگار العالم تأکید کرد: درپی زندانی شدن شیخ علی سلمان و نبیل رجب (رئیس مرکز حقوق بشر بحرین)، از دستیابی به هرگونه راه حل سیاسی ناامید شدم.

"زهیر مغزاوی" نماینده پارلمان تونس نیز در گفت‌وگو با شبکه العالم اظهار داشت:پیام کنفرانس به شاه بحرین و نظام او این است که از آزار و اذیت ملت بحرین دست بردارند و زندانیان را آزاد و از حوادث منطقه عبرت بگیرد و یک قانون اساسی واقعی را بر مبنای احترام به قانون اساسی تدوین کند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان