شبهه‌ یک عضو شورای شهر در آب شرب تهرانی‌ها


شبهه‌ یک عضو شورای شهر در آب شرب تهرانی‌ها

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از ایجاد شبهه‌ای جدید در سلامت آب تهران به‌دنبال ارائه گزارش‌هایی مبنی بر وجود ماده‌ای به نام «فنول» در آب تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد حقانی در جریان نشست خبری اعضای کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اصحاب رسانه که به‌مناسبت سالروز شوراها برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم درباره اینکه آیا اطلاعات جدیدی درباره آلودگی آب شهر تهران گزارش شده است یا خیر، گفت: گزارش‌هایی از سازمان حفاظت محیط زیست به دست بنده رسیده که براساس آن شبهه‌ای در سلامت آب تهران مطرح شده است.

وی افزود: علاوه بر موضوع وجود نیترات در آب تهران خبرها حاکی از این است که ماده‌ای به‌نام «فنول» ــ که معمولاً همراه شوینده‌ها استفاده می‌شود و با کلری که برای گندزدایی آب به کار می‌برند پایدارتر می‌شود ــ در آب تهران وجود دارد.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: وجود فنول در آب اثراتی منفی و اختلالاتی در سلامت انسان به‌همراه دارد که البته هنوز نمی‌توانم به‌طور قطع اعلام کنم چنین ماده‌ای در آب تهران وجود دارد یا خیر اما در این زمینه شبهه‌ای به وجود آمده است.

حقانی در ادامه اظهارات خود گفت: جای تأسف است که مسائل و مشکلاتی در زمینه محیط زیست در بخش آب،‌ خاک و هوا ایجاد شده و نتیجه فعالیت‌ها و کارهایی است که در شهر صورت می‌گیرد و برای آنها خط قرمزی تعیین نشده است.

وی با بیان "برای رفع مشکلاتی مانند آلودگی هوا لازم است قرائت جدید از مقررات و ضوابط داشته باشیم، در غیر این صورت همچنان مشکلات زیست‌محیطی به‌قوت خود باقی خواهد ماند‌" ادامه داد: طرح تفصیلی شهر تهران بر پایه پول تعریف شده در حالی که شهر قابل معامله نیست زیرا سلامت مردم در شهر مطرح است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اعلام "طی سال‌های اخیر حدود 5000 هکتار از باغات تهران را از دست داده‌ایم" اظهار داشت: مصوبه برج‌باغ‌ها در کمیسیون سلامت شورای شهر درحال بررسی است و قصد داریم ابعاد این موضوع در کمیته مشترکی که اعضای کمیسیون شهرسازی نیز حضور دارند، مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/*

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon