موانع واگذاری زمین به ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد برطرف شود

موانع واگذاری زمین به ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد برطرف شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شهرستان‌های بهمئی و بویراحمد و بخشی از کهگیلویه به علت برخی مشکلات و موانع به ایثارگران زمین واگذار نشده است.

سید مصطفی مهدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، با بیان اینکه مطابق قانون باید 100 متر مربع زمین به ایثارگران و خانواده معظم شهدا واگذار شود اظهار داشت: تاکنون تنها در شهرستان‌های گچساران، چرام و بخشی از دهدشت این مهم محقق شده است.

وی افزود: در شهرستان بهمئی علی رغم اینکه اسامی پالایش شد اما اختلافاتی به ویژه در زمینه تفکیک اراضی وجود داشت که در این شهرستان منتظر واگذاری هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در گچساران مشکلی برای واگذاری این زمین‌ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در دهدشت بحث حق‌السهم شهرداری مشکل پیش‌روی واگذاری این زمین‌هاست و در بویراحمد نیز تاکنون زمینی برای واگذاری به ایثارگران و خانواده شهدا معرفی نشده است.

مهدی تصریح کرد: تاکنون جلساتی نیز با سازمان زمین و مسکن داشتیم که در آخرین جلسه در 20 بهمن ماه سال گذشته مقرر شد که اطلاعاتی را از بانک زمین دریافت کنند و برای حل این مساله تا پایان سال 93 فرصت داده بودند که ما امیدواریم حداقل در نیمه اول سال 1394 زمین به ایثارگران استان واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از ایثارگران شهرستان بویراحمد حتی خواستار واگذاری زمین در شهر گچساران هستند، بیان کرد: در شهرهایی که زمین برای واگذاری وجود ندارد باید مبلغ ده میلیون تومان به ایثارگران بابت این موضوع پرداخت شود که اگر راه و شهرسازی با همین 10 میلیون تومان زمین خریداری کند، بنیاد شهید استان نیز آماده‌سازی این زمین‌ها را انجام می‌دهد تا در اختیار ایثارگران قرار بگیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران کهگیلویه و بویراحمد، افزود: امیدواریم موانع پیش‌روی واگذاری زمین به ایثارگران و خانواده معظم شهدا در استان رفع شود و تا پایان نیمه اول سالجاری توافق‌ها در این زمینه حاصل شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon