وضعیت استخدام کارگران قراردادی استان فارس در سفر هیئت دولت مشخص شود


وضعیت استخدام کارگران قراردادی استان فارس در سفر هیئت دولت مشخص شود

خبرگزاری تسنیم: دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد کارگران این استان قراردادی هستند، گفت: تعیین تکلیف وضعیت استخدامی کارگران قراردادی استان فارس مطالبه اصلی جامعه کارگری در سفر رئیس جمهور است.

علی راستگو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به سفر هیئت دولت به استان فارس و همزمانی آن با روز کارگر اظهار داشت: در استان فارس بیش از 200 هزار کارگر غیر از کارگران ساختمانی وجود دارند که بیش از 80 درصد آنها قراردادی هستند.

وی گفت: مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری استان فارس از رئیس جمهور تعیین تکلیف وضعیت استخدامی کارگران قراردادی است.

دبیر اجرایی خانه کارگر شیراز با اشاره به نیمه تعطیل بودن کارخانجات شیراز افزود: بسیاری از کارخانجات شیراز نیمه‌تعطیل یا تعطیل شده‌اند و همین امر سبب بیکاری بسیاری از کارگران شده است، توجه به وضعیت کارخانجات بحران زده نیز از دیگر مطالبات جامعه کارگری است.

راستگو مشکل دیگر کارگران استان فارس را وجود اتباع بیگانه و تصدی شغل‌ توسط آنان دانست و خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای حل این مشکل از مهم‌ترین مسائلی است که خانه کارگر استان فارس در حال پیگیری آن است.

وی درباره وعده دولت برای تامین مسکن کارگری تصریح کرد: بسیاری از کارگران به دلیل مشکلات اقتصادی قادر به تامین مسکن مناسب نیستند و اگر مسئله مسکن کارگران برطرف شود، بسیاری از مشکلات این قشر برطرف می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس بیان کرد: طرح مسکن کارگری در وزارت خانه در حال بررسی است و به محض ابلاغ به اطلاع کارگران رسانده می‌شود.

راستگو درباره برنامه‌های روز جهانی کارگر در استان فارس گفت: بیش از 30 عنوان برنامه همزمان با هفته کارگر از 5 تا 11 اردیبهشت در سراسر استان  فارس برگزار می‌شود.

وی افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه، ادای احترام به شهدا، پیاده‌روری و برگزاری همایش تجلیل از کارگران از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام / ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon