راه‌حل مشکل بیکاری در شهرستان بیرجند استخدام دولتی نیست


راه‌حل مشکل بیکاری در شهرستان بیرجند استخدام دولتی نیست

خبرگزاری تسنیم: فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه در هرکجا که کاری به جوانان سپرده می‌شود به بهترین نحو انجام می‌دهند، گفت: جوانان در حال حاضر کمترمهارت کافی دارند و باید این مشکل رسیدگی و بررسی شود زیرا راه حل بحران بیکاری استخدام دولتی نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، رضا منصوری ظهر امروز در کارگروه امور ساماندهی جوانان بیرجند با تبریک ماه رجب، میلاد امام جواد(ع) اظهار داشت: این جلسه برای ما از ارزش زیادی برخوردار است زیرا محوریت جلسه بررسی مشکلات جوانان است.

وی افزود: قشر جوان در جامعه مشکلات زیادی دارند و ما باید بتوانیم مقداری از مشکلات جوانان را برطرف سازیم و در هر کجا که کار به جوانان سپرده می‌شود بازدهی خوبی دارد.

فرماندار شهرستان بیرجند گفت: امسال دولت برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان امکانات خوبی را پیش‌بینی کرده است و بیشترین شرکت‌ها توسط جوانان خلاق اداره می‌شود.

منصوری افزود: در زمینه اشتغال نظرات متفاوتی وجود دارد و فرهنگ‌سازی اشتغال و حرفه‌ای گوناگون و کارآفرینی امری بسیار مهم است و مراکز آموزش عالی به این نتیجه رسیده‌اند که باید بحث کارآفرینی را آغاز کنند و همانطور که علم و دانش را آموزش می‌دهند نیروی تحصیل کرده و نیروی کاری فارغ‌التحصیل شود.

فرماندار بیرجند گفت: در ساماندهی امور جوانان در زمینه‌های مختلفی باید مورد توجه باشند زیرا نیروی جوان آینده‌سازان کشور هستند و سن جوانی سنی بسیار حساس است و باید اهتمام ما این باشد که مشکلات به وجود آمده را بررسی کنیم.

منصوری افزود: در سال 94 مسئولان به بخش دانشگاه‌ها توجه دارند و باید مسائل را عملیاتی سازیم و انسان در طول زندگی همواره به دنبال رفاه و آسایش است و باید جوانان را همراهی کنیم تا در مسیر تأثیرگذار باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند اظهار داشت: دانشگاه بیرجند با 13 هزار دانشجو دغدغه فراوانی برای آینده دانشجویان دارد.

سید محمد حسین قریشی افزود: در دانشگاه بیرجند 37 کانون، 54 انجمن، 86 نشریه و چندین هیأت و تشکل سیاسی وجود دارد که بیشتر آن‌ها را جوانان اداره می‌کنند.

وی اظهار داشت: مسئولان استان باید با دانشگاه تعامل بیشتر داشته باشند و باید در بین جوانان انگیزه ایجاد کنیم و در کنار انگیزه رقابت وجود داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند اظهار داشت: در حال حاضر تنوع شغلی در جامعه زیاد است و گاهی برخی مشاغل امنیت شغلی ندارند و ایجاد شغل و امنیت بسیار مهم است.

انتهای پیام/‌ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon