کشف استعداد کارآفرینی از میان بیش از ۳ میلیون دانش آموز

کشف استعداد کارآفرینی از میان بیش از 3 میلیون دانش آموز

خبرگزاری تسنیم: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه در طرح کاشف استعدادهای دانش آموزان کارآفرین کشف می شود، گفت:‌بحث پایش شایستگی کارآفرینان در پایه هفتم و هشتم اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری طرح «کاشف» که امروز در سازمان دانش آموزی برگزار شد، اظهار داشت: باید از ظرفیت دانش آموزان که قرار است کارآفرینان آینده باشند و چرخ های اقتصاد کشور را بچرخانند، استفاده صحیحی شود.

وی افزود:‌ در طرح کاشف استعدادهای دانش آموزان کارآفرین کشف می شود.طی مطالعه ای که دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران انجام داده است، ویژگی‌های کارآفرینان ایرانی شناسایی و به یک مدل علمی تبدیل شده است. آموزش و پرورش با دانشگاه کارآفرینی در این زمینه تفاهم نامه ای را منعقد کرده است.

زرافشان بیان کرد: بحث پایش شایستگی کارآفرینان در پایه هفتم و هشتم اجرا خواهد شد. دانشگاه کارآفرینی وضعیت کارآفرینی در کشور،دانش آموزان، معلمان و خانواده‌ها را رصد کرده و بر مبنای وضعیت موجود اقدامات خود را در جهت آموزش، تولید محتوا، فعالیت‌های تربیتی و اردویی با هدف توسعه فرهنگ کارآفرینی انجام می دهد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: نخستین پایش برای کارآفرینی سال گذشته انجام گرفت و اطلاعات فردی، منطقه ای، استانی و ملی از وضعیت کارآفرینی دانش آموزان، خانواده‌ها و معلمان به دست آمد. اریکه‌های طرح کاشف در پژوهش سرای دانش آموزی مستقر می‌شوند تا از استعدادهای کارآفرینی دانش‌آموزان حمایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: 800 هزار دانش آموز فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، 400 هزار دانش آموز مدارس شبانه‌روزی و 2 میلیون دانش آموز پایه‌های هفتم و هشتم مخاطب طرح کاشف هستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon