جلد ۲۵ از مجموعه کتاب «فقه و زندگی» در قم منتشر شد


جلد 25 از مجموعه کتاب «فقه و زندگی» در قم منتشر شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان قم گفت: جلد ۲۵ کتاب «فقه و زندگی» که توسط پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر چاپ شده است با موضوع تبیین مسائل فقهی مربوط به استفاده تلفن همراه در قم منتشر شد.

حجت الاسلام علی اسماعیلیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه کتاب استان قم اظهار داشت: با توجه به چشم اندازی که حاصل از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه کتاب قم است، پیش بینی می‌شود در سال جدید حمایت‌های بیشتری در مقایسه با سال‌های قبل در امور مربوط به چاپ و نشر کتب وجود داشته باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان قم با اشاره به آمار کتب منتشر شده در بازی‌های سه ماهه در سال گذشته افزود: در سه ماهه نخست سال گذشته 2 هزار و 348 عنوان کتاب به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 401 عنوان کتاب در سه ماهه دوم سال گذشته چاپ شده است، عنوان کرد: هزار و 736 عنوان کتاب در سه ماهه سوم و 2 هزار و 374 عنوان کتاب در سه ماه پایانی سال 93 منتشر شده است.

اسماعیلیان با اشاره به تعداد شمارگان چاپ کتاب در سال 93 تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال 93 تعداد 4 میلیون و 696 هزار شماره، سه ماهه دوم 6 میلیون و 423 هزار و 990 شماره، سه ماهه سوم 3 میلیون و 472 هزار شماره و در سه ماهه پایانی سال تعداد 4 میلیون و 748 هزار شماره کتاب در قم چاپ شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان قم تصریح کرد: در کتاب‌های چاپ نخست در سه ماهه منتهی به پایان سال 93 تعداد 1505 عنوان کتاب به چاپ اول خود رسیدند.

وی با اشاره به اینکه جلد 25 کتاب «فقه و زندگی» به تازگی منتشر شده است افزود: سلسله کتاب‌های فقه و زندگی در موضوعات مختلف به بررسی مسائل روز می‌پردازد و احکام فقهی را برای این مسائل بیان می‌کند.

اسماعیلیان با بیان اینکه جلد 25 کتاب فقه و زندگی که توسط پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر چاپ شده است مسائل مربوط به تلفن همراه را بیان کرده است، گفت: احکام مربوط به تولید، مضرات، مسائل مربوط به فروشندگان، کپی و تکثیر نرم افزارهای موبایل، گارانتی تلفن همراه، مسائل مربوط تعمیرکارهای تلفن همراه و نگاه به عکس و فیلم در گوشی‌های تلفن همراه مسائلی است که در این کتاب به مسائل فقهی مرتبط با آن پرداخته شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان قم با بیان اینکه کتاب «نقش زنان در جنگ‌های صدر اسلام» از جمله کتبی است که به تازگی در قم منتشر شده است بیان کرد: این کتاب توسط سیده بتول مدنی نگارش شده و انتشارات بوستان کتاب آن را منتشر کرده است.

وی با اشاره به موضوعاتی که در کتاب مطرح شده است، گفت: بررسی نقش زنان در جنگ‌های صدر اسلام، نقش زنان در جنگ‌های عصر پیامبر اکرم (ص)، نقش زنان در عصر خلفای ثلاثه، نقش زنان در دوران خلافت امیر المومنین امام علی (ع) و جایگاه و منزلت زن از جمله مسائلی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon