دبیرخانه‌ تکریم بزرگداشت مقام معلم ایجاد شود


دبیرخانه‌ تکریم بزرگداشت مقام معلم ایجاد شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه تکریم معلم نباید به یک روز خاص در سال اختصاص یابد، گفت: دبیرخانه‌ای به عنوان تکریم بزرگداشت مقام معلم باید ایجاد و در طول سال فعال باشد که در آن اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در سی‌ویکمین شورای آموزش‌ و پرورش استان البرز که عصر امروز با حضور استاندار، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و سایر مسئولان در استانداری البرز برگزار شد، در مورد شخصیت معلم و خصوصیات وی، اظهار داشت: پیشرفت در ابعاد مختلف کشور به معلمان و توانمندی تفکرات آنان بستگی دارد.

وی با تاکید بر اینکه معلمان سرمایه‌های ماندگار و جاوید یک ملت هستند، افزود: خداوند وظیفه تعلیم و تربیت را پس از انبیا الهی بر دوش معلمان نهاده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه معلم عامل، متعهد و وظیفه شناس می تواند تحول بزرگی در ملت ایجاد کند، گفت: بزرگترین کار معلم تربیت انسان است به شرطی که وظیفه خود را به درستی بشناسد و به آن عمل کند که در این صورت برکات زیادی در جامعه ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: ایجاد و تقویت روحیه ظلم‌ستیزی و خودباوری، مبارزه با استکبار، مهربانی و مودت و تربیت افراد خدوم برای جامعه توسط معلم انجام می‌شود و در این راستا باید تلاش کنیم با تربیت معلم انقلابی در این مجموعه جامعه نیز اصلاح شود.

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه معلم الگوی جامعه محسوب می‌شود، گفت: آموزش و پرورش اسلامی برخلاف جوامع غربی به گونه‌ای است که همه محترم هستند و معلم و دانش‌آموز جایگاه خود را به خوبی شناخته و با ادب و نزاکت با یکدیگر برخورد می‌کنند.

وی با بیان اینکه نحوه تربیت و آموزش اسلامی این است که تکریم معلم به دانش‌آموزان یاد داده شود، اظهار داشت: از زمانی که سیستم آموزشی اسلامی کنار زده شد و سیستم غربی بر سر کار آمد، مشکلات بسیاری در نظام آموزش و پرورش و بی‌حرمتی به معلمان ایجاد شد که برخلاف موازین اسلامی است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با تاکید بر نقش پرورشی در مدارس، تصریح کرد: با به‌کارگیری نقش پرورشی در سیستم آموزشی علم و ایمان گسترش و توسعه می‌یابد که لازمه آن تکریم معلم توسط سیستم اداری و دستگاه‌های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه رفتار معلم تدریس بلاکلام است، گفت: در نظام تربیتی اسلامی، معلم امانت‌داری است که انسان امانت آن بوده و برای تربیت آن در قبال خداوند مسئول است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه تکریم مقام معلم باید در برنامه‌ریزی‌ها مورد نظر قرار داده شود، افزود: با توجه به اینکه پس از سپاه و بسیج، معلمان بزرگترین قشر متدین جامعه را تشکیل می دهند و در این راستا مشکلات و معضلات بسیاری نیز در تمامی دولت‌ها برای آنان وجود داشته، رسیدگی به آنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی از مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها به عنوان سطح زیرساختی جامعه یاد کرد و اظهار داشت: نحوه تربیت و آموزش این مقطع بسیار حائز اهمیت است که باید مورد بررسی و پیگیری بیشتری قرار گیرد.

حسینی همدانی بیان کرد: درعزل و نصب پرسنل آموزش و پرورش و معلمان خطوط سیاسی نباید دخالت داده شود و باید آموزش و پرورش از این مسائل منزه بوده و آرامش در آن برقرار باشد.

وی با تاکید بر اینکه تکریم معلم نباید به یک روز خاص در سال اختصاص یابد، گفت: دبیرخانه‌ای به عنوان تکریم بزرگداشت مقام معلم باید ایجاد شود و در طول سال فعال باشد که در آن اقدامات لازم برای تکریم مقام معلمان برنامه‌ریزی و اجرایی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: بهتر است با برگزاری جشنواره‌های مختلف عکس، نقاشی، فیلمنامه و نمایشنامه با موضوع معلم و تجلیل از آثار منتخب، سبب درگیری بیشتر جامعه با معلمان شویم.

وی همچنین پیشنهاد داد از معلمان دارای ویژگی‌های خاص از جمله حافظ قرآن و جوانترین معلم نیز در جشنواره امسال تقدیر به عمل آید.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon